به گزارش ایرنا، محمد کاظمی روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ملایر اظهار داشت: در شرایط سختی که کشور با آن درگیر و دولت تسهیلات بسیار خوبی را برای ایجاد اشتغال تخصیص داده است، درست نیست به جای حل مشکلات اشتغال جوانان، دنبال سنگ اندازی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر در زمینه اشتغال بین مردم و مسئولان داور شویم و شکایت مردم این باشد که دولت اعتبارات خوبی برای ایجاد اشتغال اختصاص داده اما پس از 2 سال به دلیل کوتاهی این اعتبار هنوز جذب نشده است، به طور قطع رای من این خواهد بود که ما صلاحیت خدمت به مردم را نداریم.
کاظمی با ابراز تاسف از روند نامطلوب اشتغال در این شهرستان ادامه داد: نظام بروکراسی اداری، کشور ما را زمین گیر کرده است و نمونه آن این است که برای جذب تسهیلات اشتغالزایی به اندازه کافی انگیزه و دلسوزی نداشتیم.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با بیان اینکه بانک ها در اعطای تسهیلات اشتغالزایی سخت گیری می کنند، گفت: چرا برای میلیاردها میلیارد پرداخت وامی که از بیت المال به تاراج رفته است، روسای بانک ها سخت گیری نکرده اند.
کاظمی تاکید کرد: طی جلسه های مکرر با مدیر عامل صندوق کارآفرینی و دریافت قول مساعد برای پرداخت یک میلیارد ریال به هر یک از متقاضیان فعال در شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد برای ایجاد واحدهای نمایشگاهی، هنوز یک ریال پرداخت نشده است.
وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی و روسای بانک های شهرستان تاکید کرد: از پشت میز کارتان بلند شوید و دلسوزانه و باانگیزه برای حل مشکلات اشتغال این شهرستان پای کار باشید.
کاظمی خواستار برگزاری مداوم و هفتگی کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شد و افزود: ما ابزار اجرای سیاست های دولت و نظام هستیم و دغدغه و شعار همه ما همانند رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و تمامی مسئولان نظام باید ایجاد اشتغال باشد.
وی گفت: اگر مدیری نمی خواهد این وظیفه اش را به خوبی انجام دهد و انگیزه دلسوزی به مردم را ندارد، صلاحیت ادامه کار در نظام جمهوری اسلامی و خدمت به مردم را ندارد.

**مدیران در ایجاد اشتغال شفاف عمل کنند
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر نیز در این جلسه خواستار تلاش جدی مدیران در ارتقای وضعیت اشتغال شهرستان شد و افزود: به رغم تمامی تلاش های صورت گرفته از سوی مدیران، بانک های عامل و مجموعه شهرستان، وضعیت اشتغال ملایر نسبت به سایر شهرهای استان خوب نیست، اما حرکت رو به جلو است.
حسین فارسی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان درخواست کرد: در روند ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت کنونی اشتغال، شفاف، صریح و بدون حاشیه عمل کنند تا بتوانیم به جایگاه واقعی خود برسیم.
وی تایید تسهیلات 200 میلیارد ریالی یکی از متقاضیان ملایری در استان و معرفی به بانک عامل را یکی از اقدامات رو به جلوی این کارگروه برشمرد و گفت: ضمن تقدیر از تلاش بانک های عامل در ارایه تسهیلات اشتغال، بانک کشاورزی بهترین همکاری را در پرداخت این تسهیلات داشت.
فارسی به افزایش میزان تسهیلات اشتغال روستایی از صندوق توسعه ملی از 30 به 70 میلیارد ریال در این شهرستان طی هفته های اخیر اشاره و بیان کرد: از میزان سهمی که برای شهرستان تعیین شده است، خیلی عقب هستیم.
وی ادامه داد: 890 میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی، 570 میلیارد ریال اشتغال فراگیر، 2 هزارو 360 میلیارد ریال رونق تولید (بهین یاب)، 150 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و 100 میلیارد ریال خوداشتغالی کمیته امداد و بهزیستی از منابع مختلف برای ایجاد اشتغال در این شهرستان در نظر گرفته شده است.
فارسی خواستار همکاری مدیران دستگاه های اجرایی در جذب این میزان تسهیلات اشتغالزایی شد و ادامه داد: کمیته امداد، بهزیستی و صندوق کارآفرینی در ایجاد اشتغال و جذب تسهیلات خوب عمل کرده اند.
وی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های عامل برش بخشی را در پرداخت تسهیلات مشخص کنند و رفع موانع و مشکلات طرح ها در اخذ تسهیلات باید در بانک های عامل بررسی شود.

**468 فرصت شغلی در ملایر ایجاد شد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر نیز گفت: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه سال جاری 468 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد و در سازمان تامین اجتماعی ملایر و سامن بیمه شده اند.
غلامرضا کارگر ادامه داد: از این تعداد 435 مورد با بیش از 92 درصد مربوط به خود اشتغالی است که 31.8 درصد از اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت، 52.8 درصد در بخش کشاورزی و 15.8 در بخش خدمات عمومی است.
وی بیان کرد: تاکنون از محل تسهیلات اشتغالزای فراگیر، رونق تولید، اشتغال روستایی، توسعه پایدار اشتغال روستایی و عشایری، مشاغل خانگی و خوداشتغالی، بیش از یک هزار و 244 میلیارد ریال برای یک هزار و 335 طرح پرداخت شده است.
کارگر با بیان اینکه دستگاه های مرتبط با کارورزی در جذب سهمیه خود خوب عمل نکرده اند، افزود: در این راستا دولت تا 2 سال حق بیمه کارفرمایانی که از دانش آموختگان در کارورزی استفاده کنند را پرداخت می کند.
وی همچنین بر لزوم تشکیل کمیته فنی برای طرح های زیر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات در شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاه های اجرایی شهرستان هر چه سریعتر نمایندگان خود را برای تشکیل این کمیته معرفی کنند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته سهمیه استان همدان در ایجاد اشتغال 19 هزارو 600 مورد بود که از این میزان سهم شهرستان ملایر سه هزار و 364 مورد تعیین و این میزان سهمیه محقق شد.
در مجموع 2 هزار و 202 طرح اشتغالزایی با اعتباری حدود چهار هزار و 150 میلیارد ریال در این شهرستان معرفی شده است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.