به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرماندار قصرشیرین این طرح ها را شامل افتتاح طرح های سامانه های نوین آبیاری قطره ای و بارانی ، بهسازی معابر ، جدول گذاری و موزائیک فرش و روکش آسفالت در 10 روستا و آغاز عملیات اجرایی بهسازی معابر 17 روستای این شهرستان ذکر کرد.
مرادعلی تاتار ، مجموع اعتبار هزینه شده برای تکمیل و اجرای این طرح ها 109 میلیارد و 161 میلیون ریال اعلام کرد.
وی اظهارداشت: طرح آبیاری تحت فشار در روستای سید خلیل به نمایندگی از 884 هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سدهای شهرستان و همچنین دیگر اراضی کشاورزی که در یکسال گذشته به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده بود در چهارمین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید.
وی بیان کرد: در مجموع برای ایجاد این سامانه های نوین آبیاری قطره ای و بارانی که تحول مهمی را در بخش کشاورزی و باغداری شهرستان ایجاد می کند ، 105 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که از این میزان 66 میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت و بقیه سهم آورده خود کشاورزان است.
فرماندار قصرشیرین اضافه کرد که با بهره برداری از این طرح ، سه هزار و 905 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان قصرشیرین به سامانه های نوین آبیاری قطره ای و بارانی مجهز شده است.
تاتار ادامه داد: قصرشیرین در مجموع 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که هفت هزار هکتار آن آبی است و از این میزان سه هزار و 905 هکتار آن به سامانه نوین آبیاری قطره ای و بارانی تجهیز شده است.
وی گفت: بهسازی معابر ، انجام روکش آسفالت ، موزائیک فرش ، جدول گذاری 10 روستای 'شیرین آب ، گراواه اسماعیل ، طهماسب ، کلانتر ، نصرآباد پاشا ، برفی ، سید ایاز ، سید سعید ، امام حسن علیا و سید سهراب' با 667 میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح های افتتاح شده در گرامیداشت هفته دولت در قصرشیرین است.
وی افزود: همچنین در چهارمین از گرامیداشت هفته دولت ، عملیات اجرایی بهسازی معابر 17 روستای قصرشیرین با سه میلیارد و 494 میلیون ریال آغاز شد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
7079/3012/80666
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.