به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار روز شنبه در نشست خبری استاندار و معاونان او به مناسبت هفته دولت در سرسرای تدبیر استانداری، افزود: موضوع آسیب های اجتماعی با جدیت در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته و استانداری ها هم در این زمینه با تشکیل کارگروه های مربوطه در حال اجرایی کردن برنامه های این حوزه هستند.
او تلاش های دولت تدبیر و امید در حوزه اجتماعی را چشمگیر و شاخص دانست و گفت: 23 عنوان معضل و مشکل در برنامه اجرایی وزارت کشور در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار گرفته که پنج معضل طلاق، سکونتگاه های غیررسمی، مفاسد اخلاقی، نقاط بحرانی و اعتیاد در اولویت قرار گرفته است.
او از حاشیه نشینی به عنوان یکی از معضلات استان کرمانشاه نام برد و گفت: 10 استان کشور از سوی وزارت کشور در اولویت برنامه های حاشیه نشینی قرار گرفته که کرمانشاه هم جزو این استان ها است.
او به شناسایی 10 نقطه آسیب زا در حاشیه شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: پنج موسسه تسهیل گری در این نقاط دایر و فعال شده و برداشت های خود را از وضعیت این مناطق در قالب مطالعات فاز اول به اتمام رسانده اند.
وی به اجرای برخی از برنامه های این دفاتر در مناطق حاشیه شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: براساس مطالعات این دفاتر اکنون می دانیم که هر منطقه ای با چه مشکلاتی روبرو است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی از ظرفیت همه دستگاه ها استفاده می کنیم، گفت: توانمنندسازی ساکنان سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهرها به صورت جدی در دستور کار است.
الهی تبار از رسانه ها و صاحبان تریبون های اطلاع رسانی و تبلیغی نیز خواست در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی با جدیت ورود کنند و به کاهش آمارهای این حوزه کمک نمایند.
او بر فرهنگسازی از سوی این نهادها تاکید کرد و گفت: فرهنگسازی تنها در اختیار دولت نیست بلکه باید نهادهای دیگر در این راستا به دولت کمک کنند.
او کرمانشاه را استانی ثروتمند و زیبا توصیف کرد و اظهار داشت: رسانه ها با فرهنگسازی، مردم را در پروسه توسعه مشارکت دهند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.