به گزارش ایرنا، علیرضا رادفر روز سه شنبه در جلسه توسعه مشارکت های مردمی آذربایجان غربی افزود: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر یکی از زمینه های فعالیتی است که سازمان های مردم نهاد می توانند در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و حضور مردم در این راستا را موجب شوند.
وی اضافه کرد: اعتیاد یکی از مهمترین مسائل اجتماعی است که توجه ویژه دولت و سازمان های مردم نهاد را می طلبد که در این خصوص اجرای طرح های فرهنگی برای مقابله با تقاضای مواد مخدر نیازمند مشارکت همگانی مردم است.
وی با اشاره به اینکه ترویج ناامیدی در جامعه مهمترین هدف دشمن است، بیان کرد: امروزه مهمترین وظیفه دولت و خدمتگزاران ملت، امیدآفرینی در جامعه است تا مردم نسبت به فضاسازی های موجود بی تفاوت شوند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: توانمند سازی سازمان های مردم نهاد و برون سپاری کارهای ادلرات مهمترین عمل برای حمایت از سازمان های مردم نهاد است.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 443 سازمان مردم نهاد در این استان فعالیت دارد که این تعداد بیش از 2 برابر ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید است.
اکبر محمدی افزود: تعداد سازمان های مردم نهاد آذربایجان غربی از حدود 200 سمن در سال 1392 به 443 سمن در سال جاری رسیده که این امر در راستای سیاست دولت تدبیر و امید در توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد و توسعه‌‎ مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگی است.
وی اضافه کرد: شناسایی و استفاده از ظرفیت جوامع محلی و تشکل های مردمی از دیگر اقدامات مرتبط با توسعه فعالیت سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی است.
وی گفت: یکی از اولویت های اساسی ما تشکیل سازمان های مردم نهاد تخصصی است تا مردم با یک ساختار مناسب در قالب سازمان های مردم نهاد به صورت تخصصی ساماندهی شوند.
وی با تاکید بر اهمیت حمایت از ایجاد سازمان های مردم نهاد در استان ادامه داد: با توجه به اهمیتی که سازمان های مردم نهاد در جامعه دارد، باید از تشکیل و توسعه این سمن ها حمایت جدی شود.
به گزارش ایرنا در ادامه جلسه نمایندگان سازمان های مردم به بیان برنامه ها و پیشنهادات خود پرداختند؛ مقابله و مبارزه با اعتیاد، تقویت سازمان های مردم نهاد، افزایش آموزش های لازم برای سمن ها از جمله مواردی بود که در این جلسه به عنوان هدفگذاری طرح کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش مشارکت مردمی در استان بررسی شد .
آسیب هایی نظیر طلاق، اعتیاد، آسیب های اخلاقی و مشکلات مربوط به فضای مجازی از جمله مهمترین معضلات اجتماعی در کشور به شمار می رود.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.