به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی روز سه شنبه در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان هرمزگان خواستار حضور جدی مدیران عضو در این کارگروه شد.
وی در بخش اصلی این نشست، بومی سازی طرح های مقابله با آسیب ها و معضلات اجتماعی را ضروری دانست و افزود: برای مقابله با آسیب های اجتماعی استفاده از طرح ها و برنامه های موفق جهانی و کشوری امری طبیعی است اما این طرح ها و برنامه ها متناسب با فرهنگ کشور و استان باید بومی سازی شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: امکان دارد یک برنامه یا طرح مقابله با معضل یا آسیب اجتماعی در کشور و حتی استانی موفق باشد اما در کشور یا استان دیگر به دلیل تفاوت فرهنگی، در اجرا موفق نباشد.
اکرمی در این خصوص به پرونده های اعتیاد اشاره کرد و ابزار داشت: در عصر حاضر همه بر ضررو زیان استفاده از مواد مخدر و دخانیات اذعان دارند امابرای پیشگیری معضل اعتیاد نمی شود یک نسخه برای تمامی دنیا پیچید.
وی ادامه داد: باید ابتدا دلایل و عوامل اصلی بروز آسیب ها و معضلات اجتماعی در جامعه مشخص شود و پس از آن به دنبال راه حل و مقابله با آن رفت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ارائه آمار در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان را غیر ضروری دانست و بیان داشت: آمار نقطه به نقطه نمی تواند در بررسی آسیب های اجتماعی و ارائه راه حل برای آنها موثر باشد.
اکرمی افزود: آسیب های اجتماعی باید با مطالعه روند وقوع آنها مورد بررسی قرار گیرند و اینکه یک آسیب اجتماعی طی مدت زمان مشخص روند نزولی و یا صعودی داشته و دلیل آن روند نیز مشخص شود.
9887/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.