به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز شنبه در نشست خبری استاندار و معاونان او به مناسبت هفته دولت در سرسرای تدبیر استانداری افزود: این تعداد پروژه افتتاحی حاصل تلاش مدیریت استان و 24 دستگاه اجرایی است.
وی اظهار داشت: این حجم پروژه در حالی در استان افتتاح می شود که سال گذشته شاهد وقوع زلزله مهیبی در استان بودیم و بخش زیادی از توان استان به زلزله اختصاص یافت.

** برای مسکن مهر بد تصمیم گرفته شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر در مناطق زلزله زده، گفت: متاسفانه شاهد خیانت سازندگان (پیمانکاران)، ناظران و دستگاه اجرایی مرتبط در واحدهای مسکن مهر مناطق زلزله زده هستیم.
سالاری به بازدیدش به همراه استاندار کرمانشاه از پروژه های مسکن مهر مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: در پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب به جای اینکه دیوارهای سازه ای را با بتن پر کنند با نخاله ساختمانی پر کرده اند که این تاسف آور است.
وی با تاکید بر اینکه به صورت جدی پیگیر موضوع خیانت در اجرای پروژه های مسکن مهر مناطق زلزله زده استان هستیم، گفت: از دستگاه قضایی هم درخواست برخورد جدی و سختی با عوامل سازنده این واحدها داریم.
وی با بیان اینکه موضوع مسکن مهر کاملا فنی و مهندسی است، گفت: ما در این موضوع اصلا کار جناحی و سیاسی نمی کنیم و مشکل را از دید فنی و مهندسی ارزیابی کرده ایم.
وی با بیان اینکه ساختن مسکن خوب است اما اینکه مسکن را چگونه و برای چه مخاطبی بسازیم مهم است، گفت: در جاهایی مسکن مهر را ساخته ایم که زیرساخت های لازم را ندارد و مشکل اینجا بروز پیدا می کند.
وی اظهار داشت: مسکن مهر بد نیست اما در ارتباط با آن بد تصمیم گرفتیم یعنی هرجا زمین بوده آنجا ساختیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه پروژه های مسکن مهر در مناطق زلزله زده مشکل فنی دارد، گفت: تا وقتی که مطمئن نشویم که در ساخت این واحدها مسائل فنی رعایت شده به هیچ وجه اجازه ورود مردم به داخل این واحدها را نمی دهیم.
او با بیان اینکه بررسی و تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر مناطق زلزله زده در دستور کار شورای فنی استان است، از برگزاری 6 جلسه در این ارتباط خبر داد و افزود: این موضوع به صورت ویژه در دستور کار است و هرکسی که به این واحدها خسارت زده باید جبران کند.

** قطار شهری از طاق بستان تا میدان آزادی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در مورد پروژه قطار شهری کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه این پروژه از طاق بستان تا میدان آزادی اجرا می شود، گفت: برای اجرای این طرح هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
سالاری افزود: سه ایستگاه برای این پروژه در طول این مسیر در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد که قطار شهری را از طاق بستان تا میدان آزادی اجرا می کنیم و قرار است دیگر در زیرزمین برای اجرای این پروژه کاری انجام ندهیم.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.