روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز جمعه به نقل از هوشنگ بازوند در نوزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور که در دانشگاه رازی کرمانشاه در حال برگزاری است ، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزشمندی به محرومان به ویژه در مناطق روستایی ارائه کرده است.
وی اظهار داشت، شهیدان رجایی و باهنر الگویی بسیار خوب برای مدیران کشور هستند که تلاش مدیران برای خدمت به محرومان ریشه در سیره این مردان بزرگ عرصه مدیریت جهادی در کشور دارد.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مردم عزیز ایران بهتر از هرکسی می دانند که چطور باید از کشور و انقلاب خود نگهداری کنند و دخالت بیگانگان در امور داخلی خود را بر نمی تابند.
بازوند در ادامه گفت: کرمانشاه استانی ثروتمند با ظرفیتهای چشمگیر است، اما این استان در چالش جنگ تحمیلی، هشت سال فرصت توسعه را از دست داده ‌است.
وی اضافه کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است. این یعنی کرمانشاهیان مرزداران سربلند ایران هستند و مردم ایران در جریان کمک به زلزله ‌زدگان استان کرمانشاه مراتب قدرشناسی خود را از مرزداران خود نشان دادند.
این مقام مسئول گفت: زلزله استان کرمانشاه یک بحران ملی بود که برای اولین بار به شکل استانی مدیریت شد. شبکه های معاند نیز به دنبال سواستفاده از این موضوع برای ناکارآمد نشان دادن نظام و دولت بودند. اما خوشحالیم که اعلام کنیم توانستیم این بحران ملی را مدیریت کنیم.
وی همچنین افزود: در جریان امدادرسانی به زلزله ‌زدگان، با به ‌کارگیری 48 بالگرد در جریان انتقال مصدومان ، یک‌ کریدور هوایی ویژه تشکیل داده بودیم که تمامی مصدومانی که از این طریق منتقل شدند به سلامت به مراکز درمانی منتقل شدند.
استاندار کرمانشاه حضور پررنگ مسئولان در مناطق زلزله ‌زده و مصوبات دولت در کمک به زلزله‌ زدگان استان را بی سابقه دانست و گفت: دولت حدود 6 هزار و 200 میلیارد تومان در بازسازی مناطق زلزله‌زده هزینه می کند. 35 هزار خانه تخریب و بیش از 56 هزار واحد مسکونی در زلزله کرمانشاه خسارت دیده است.
بازوند گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، مشارکت گسترده مردم در صحنه است که هر زمان لازم باشد به کمک انقلاب و‌ نظام می آیند. مردم سرمایه اجتماعی عظیم نظام هستند.
وی در پایان افزود: ایده ارتش بیست میلیونی توانست جنگ را اداره کند و به پیش ببرد که ریشه در فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت دارد.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.