به گزارش ایرنا امام جمعه آبادان در آئین نماز جمعه گفت:بحران بی آبی باعث از بین رفتن زمین های کشاورزی و همچنین دام های آبادان شده است.
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور اظهار داشت:تامین آب شهروندان آبادانی در چند روز اخیر محصول مطالبه گری صحیح شهروندان آبادانی است ولی این آب باید به زمین های زراعی هم برسد.
وی افزود:مردم آبادان اجازه سواستفاده را به دشمن ندادند و با فرهنگ بالای خود نشان دادند همیشه کنار انقلاب و نظام هستند.
خطیب جمعه آبادان گفت:آبادانی ها فریاد خود را به گوش مسئولان کلان کشوری رساندند ولی وزارت نیرو نسبت به مردم این شهر ظلم کرد.
حجت الاسلام ابراهیمی پور تصریح کرد:آب غدیر مسکن موقتی برای آبادان و خرمشهر است و دولت باید به فکر نصب آب شیرین کن در این 2 شهر باشد.
خطیب جمعه آبادان در ادامه با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت:اروپا و آمریکا در طول تاریخ، فقط به فکر منافع خودشان بوده اند، باید نخبگان داخلی وارد میدان شوند و همه در کنار هم برای سربلندی کشور تلاش کنیم.
وی افزود:وحدت، همدلی و همراهی حول محور ولایت فقیه و تحت فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، اولویت اصلی دیگری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
خطیب جمعه آبادان گفت:ایران نباید به برجام تکیه کند و نباید کاری کرد که جهان متوجه شود ایران بدنبال حفظ برجام است.
وی تصریح کرد:شعار دادن و عمل نکردن و وعده دادن و پای کار نبودن موجب مایوس شدن نخبگان و ملت می شود.

**امام جمعه دزفول:دستگاه قضایی مخلان اقتصادی را محاکمه کند
امام جمعه دزفول با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت:دستگاه قضایی باید با مخلان اقتصادی و افرادی که اقدام به احتکار اجناس موردنیاز مردم می کنند برخورد و آنها را محاکمه کند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه در مصلای امام علی (ع) افزود:متاسفانه برخی افراد اجناس موردنیاز مردم را به بهانه نوسان نرخ ارز احتکار می کنند و کشور را دچار ناامنی اقتصادی می کنند و در واقع به عنوان پیاده نظام دشمن عمل می کنندو کشور را به لبه پرتگاه سوق می دهند.
وی ضمن تاکید بر برخورد بر مفسدان فی الارض گفت:نیروهای امنیتی و اطلاعاتی این افراد را شناسایی کنند و قوه قضائیه نیز مخلان اقتصادی را محاکمه و اعدام کند تا هم مردم و هم کشور از دست آنها راحت شوند چرا که چنین موضوعی در کشور ژاپن عملیاتی شد و جواب داد.
وی اضافه کرد:این افراد به جز منافع شخصی به چیز دیگری فکر نمی کنند و از عوامل دشمن هستند .
امام جمعه دزفول به بازخوانی راهکارهای مقام معظم رهبری در خصوص مسائل سیاسی پرداخت و اظهار داشت:یکی از راهکارهای ایشان تعامل سیاسی با کشورهای بزرگ غیر از آمریکا و اروپاست زیرا در سالهای گذشته امریکا و اروپا ثابت کردند قابل اعتماد نیستند ونباید به حرف و مذاکرات آنها اکتفا کرد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در بخش دیگری از خطبه های امروز افزود:دشمن نمی خواهد 40 سالگی انقلاب اسلامی را ببیند برای همین دست به دامان بزرگترین ترفندها و توطئه ها شده است بنابراین افرادی که تصور می کنند اگر در برابر آمریکا کوتاه بیائیم مشکلات حل خواهند شد تفکری ساده لوحانه دارند و راهی جز ایستادگی در مقابل دشمن وجود ندارد .
وی افزود:ملت ایران نشان داده ظرفیت ایستادگی در سطح بین المللی را دارد و این را در کشورهای عراق ،لبنان،یمن،سوریه نشان داده است و دشمن خیال خامی که بتواند انقلاب را در 40 سالگی به پایان برساند را به گور خواهد برد.
امام جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های امروز به پیروزی های اخیر نیروهای مردمی سوریه اشاره کرد و گفت:تروریست ها به شدت از این پیروزی ها ضربه خورده اند زیرا روند به سمت پیروزی خلق مقاومت پیش می رود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر را گرامیداشت و گفت:دشمن به دنبال غارت عفاف و حیای جوانان و بانوان است و این بانوی بزرگ اسلام می تواند الگوی مناسبی برای بانوان باشد.
وی افزود:دشمن می خواهد با گرفتن عفاف وحجاب از جوانان به دیگر مقاصد خود برسد .
امام جمعه دزفول همچنین روز بهزیستی و تامین اجتماعی را گرامیداشت و گفت:اقشار آسیب پذیر نیاز به کمک بهزیستی دارند که در این خصوص باید آسیب شناسی شود بنابراین بهزیستی نباید سیاسی کاری کند و تنها به وظیفه ذاتی خود که کمک به نیازمندان است بپردازد.
وی همچنین سالروز تشکیل شورای نگهبان و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه را گرامیداشت و از کشاورزان دزفول که از آبیاری تحت فشار استفاده کرده اند تقدیر و ابراز امیدواری کرد دولت در تامین یارانه این طرح بیشتر تلاش کند.
7104/7165/6068/7278
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.