شهردار ارومیه گفت: فرهنگ ایثار و شهادت قدرت به‌معنای قدرت واقعی یک کشور است.

به گزارش ایلنا، محمد حضرت‌پور برگزاری کنگره 12 هزار شهید آذربایجان‌غربی را در این استان بعد از گذشت 20 سال ستود و گفت: برگزاری کنگره 12 هزار شهید استان و اجلاس زنان شهیده که پیش زمینه برای برگزاری این کنگره است منجر به تببن فرهنگ ایثار و شهادت در بین تک تک اعضای خانواده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز امنیت جامعه مدیون شهدای گرانقدر میهن اسلامی است، اظهار کرد: با برگزاری چنین مراسم‌هایی می‌توان ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل امروز منتقل کرد و توطئه دشمنان را خنثی کرد.

شهردار ارومیه افزود: خروجی و تاثیر کنگره شهدا در طول سال‌های گذشته در رویش شهیدانی چون شهید حججی نمود پیدا کرده است.

وی با  اشاره به مقام و جایگاه شهدا، گفت: یکی از اهداف اصلی این کنگره‌ها باید اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری درباره زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا باشد که امروزه با برگزاری کنگره‌های بزرگداشت این امر مهم در حال تحقق است.

حضرت‌پور با بیان اینکه دشمنان اسلام به هر شکل ممکن  بویژه در شبکه‌های اجتماعی در بین جوانان در حال ضربه زدن به باورها، عقاید و ارزش‌های اسلامی است، بیان کرد: مهم‌ترین سیاست دشمنان اسلام بر این است که مانعی بر ترویج دین مبین اسلام بتراشند و این مانع‌تراشی را با پرورش غده‌سرطانی به نام داعش در سطح جهان رقم زدند.

شهردار ارومیه ابراز داشت: قدرت‌های‌غربی چون نفوذ اسلام را در غرب و گرایش جوانان آن را به دین‌محمدی دیدند با خلق داعش شروع به اسلام‌هراسی کردند و آن را به معنای اسلام به افکار عمومی دنیا معرفی کردند.

وی در ادامه گفت: با وجود مانع تراشی‌ها متعدد دشمنان اسلام در محدود کردن ترویج اسلام ناب محمدی ولی امروزه شاهد آن هستیم که نسبت به 10 گذشته درصد بیشتری از جوانان مسسیحی به دین اسلام نایل شده اند. برای زیر سوال بردن فرهنگ عاشورا و تضعیف آن در اذهان می‌گفتند مگر می‌شود کنار فرات تشنه ماند یا سری بریده شود، ولی امروز بدست داعش این اتفاق می‌افتد.

حضرت‌پور با تاکید بر اینکه پول و اسلحه قدرت بازدارنده یک کشور نیست، بلکه فرهنگ ایثار و شهادت قدرت به‌معنای قدرت واقعی است، اظهار کرد: باید دنبال تقویت روحیه ایثار و شهادت، مجاهدت و تقویت روحیه جهادی بود و این موضوعات را  نهادینه کرد.

شهردار ارومیه در پایان گفت: امروز خومان را جای شهدا بگذاریم که چه انتظاری از ما دارند، انسان‌های بزرگواری که از تمام زندگی خود گذشتند تا ایران بماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.