امیرحسین فدائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت بهداشتی و شرعی با بهره گیری از توان کارشناسان دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی در روز عرفه و روز عید سعید قربان بر دام های قربانی به صورت کاملاً رایگان توسط این اکیپ های ثابت و سیار انجام می شود.
وی اظهار داشت که هم استانی ها و خیران می توانند دام قربانی خود را از محل هایی که توسط شهرداری مشخص شده و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی می باشد، تهیه نمایند.
او هدف از نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی را تامین بهداشت عمومی و جلوگیری از انتقال بیماری های قابل انتقال از دام به انسان دانست و افزود: به همین منظور تمام شبکه های دامپزشکی و کشتارگاه های دام سطح استان در روز عید قربان، فعال و آماده ارائه خدمات رایگان به هم استانی ها می باشند.
مدیر روابط عمومی دامپزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: ذبح دام در معابر و خیابان ها علاوه بر انتشار بیماری های قابل انتقال از دام به انسان موجب آلودگی زیست محیطی می شود به همین دلیل خیران می توانند دام های قربانی خود را در نزدیکترین کشتارگاه دام زیر نظر ناظران بهداشتی و شرعی دامپزشکی به صورت رایگان ذبح نمایند و یا اگر در منزل اقدام به این سنت نیکو می نمایند می بایست با رعایت کامل مسائل بهداشت فردی و محیطی، اقدام به این کار کرده و در صورت تمایل می توانند از نظارت رایگان بهداشتی دامپزشکی توسط اکیپ های سیار بهره مند شوند.
فدائی توصیه کرد به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های قابل انتقال از دام به انسان از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، گوشت دام قربانی را 24 ساعت و آلایش خوراکی دام (دل، جگر و قلوه) را 48 ساعت در دمای یخچال (صفر تا چهار درجه سانتی گراد) نگهداری کرده سپس اقدام به مصرف آن نمایید.
وی اضافه کرد ؛ سامانه تلفنی چهار رقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، آماده پاسخگویی و ارائه خدمات رایگان به هم استانی ها می باشد.
8066/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.