به گزارش ایرنا، نوید صحرایی روز یکشنبه در کارگروه پیشگیری و مدیریت پسماند که در پی انتشار گزارش ایرنا، روز یکشنبه در اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: پس از انتشار گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی دادستان استان، خواستار رسیدگی سریع به موضوع شد.
وی با بیان اینکه این گزارش بازتاب گسترده ای در سطح جامعه داشته است، گفت: دستگاه قضایی به صورت جدی پیگیر موضوع است و بدون هیچ کوتاهی با متخلفان برخورد خواهد کرد.
دادیار ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی، بهداشت و درمان با بیان اینکه سال گذشته نیز تخلفاتی در زمینه دفع زباله های بیمارستانی رخ داد، عنوان کرد: سال گذشته دستگاه قضایی وارد عمل شد و با 2 شرکت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی که کار دفع زباله های بیمارستانی را انجام می دادند، برخورد کرد.
صحرایی با بیان اینکه برخورد دستگاه قضایی با متخلفان در زمینه دفع زباله های بیمارستانی ادامه دارد، گفت: با توجه به جو عمومی ایجاد شده پس از انتشار گزارش ایرنا، متخلفان تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.
وی تاکید کرد که کیفیت دفع زباله ها در سایت جنوب شهر کرمانشاه به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست و در صورتی که به درستی مدیریت نشود امکان به خطر انداختن سلامت جامعه وجود دارد.
دادیار ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی، بهداشت و درمان از اداره کل محیط زیست خواست که کارشناسان خود را به منظور بررسی عملکرد بیمارستان ها اعزام کند و گزارش های خود را به دستگاه قضایی تحویل دهند.
صحرایی تاکید کرد: با توجه به مستندات، محیط زیست نسبت به 2 شرکت دفع زباله وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اعلام جرم کند تا به همراه نمایندگان بیمارستان ها، توسط دستگاه قضایی احضار شوند.
وی با تاکید بر اینکه تکرار جرم به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست، از مدیران دانشگاه علوم پزشکی خواست که نظارت های خود بر شرکت های زیرمجموعه را افزایش دهند و نسبت به تکرار نشدن این تخلف متعهد شوند.
این مقام قضایی از مدیران شهرداری نیز خواست که گزارش های خود در رابطه با دفع زباله ها را به سرعت به دستگاه قضایی ارائه دهند تا در صورت بروز تخلف در کمترین زمان ممکن با متخلفان برخورد شود.
دادیار ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی، بهداشت و درمان به تعیین محل مناسب برای دفع زباله های بیمارستانی اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی متعهد شده بود که ظرف سه ماه مکان مناسبی را برای دفع زباله های بیمارستانی معرفی کند، اما پس از گذشت 9 ماه تاکنون مکانی که با استاندارها همخوانی داشته باشد معرفی نکرده است.
صحرایی گفت: این دانشگاه موظف است که تا حداکثر سه ماه آینده مکانی به منظور دفع زباله های بیمارستانی معرفی کنند که استانداردهای ارائه شده توسط اداره کل محیط زیست در آن رعایت شده باشد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه کرمانشاه در مدیریت پسماندهای شهری پیشرو است، گفت: در صورتی که بتوانیم پس ماندهای بیمارستانی را به درستی مدیریت کنیم، کرمانشاه به یک الگوی مناسب در زمینه دفع زباله تبدیل خواهد شد.
دادیار ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی، بهداشت و درمان ضمن تشکر از خبرگزاری جمهوری اسلامی برای انتشار گزارش زباله های بیمارستانی، گفت: اصحاب رسانه چشم و گوش بیدار جامعه هستند و دستگاه قضایی نیز از فعالیت های آنها استقبال می کند.
گزارش خبرنگار ایرنا که براساس مشاهدات میدانی و در گفت و گو با مسئولان استان با عنوان 'زباله های بیمارستانی تهدیدی جدی برای سلامت جامعه' تهیه و روز جمعه 26 مرداد بر روی خروجی ایرنا مخابره شده بود بازتاب وسیعی در بین مردم و مسئولان داشت.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.