به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در بازدید از نیروگاه هزار مگاواتی فرآب اسلام آبادغرب گفت: این نیروگاه با سه فاز ظرفیت اشتغالزایی 650 نفر را دارد و تا پایان سال مرحله اول آن با 300 مگاوات افتتاح می شود.
بازوند ، عمده مشکل این نیروگاه را تامین ارز و سوخت اعلام کرد که برای تامین ارز باید آن باید در صندوق توسعه ملی پیگیری شود و برای تامین سوخت با شرکت گاز توافقاتی انجام شده که این مشکل برطرف شود.
بازوند در بازدید از کارخانه کاشی کاژه نیز گفت: هرچند این کارخانه خوب کار می کند ولی با مشکلاتی از نظر مالی مواجهه شده است.
به گفته وی ، با توجه به اینکه کارخانه کاشی کاژه در زلزله 7/3 ریشتری استان در سال گذشته دچار خسارت شده، امیداوریم موضوع امهال وام های این کارخانه در چارچوب قوانین مجلس و دولت مطرح شود.
کارخانه کاشی کاژه اسلام آبادغرب سالانه ظرفیت تولید 15 میلیون متر معکب انواع کاشی را دارد و زمینه اشتغال زایی 600 نفر را نیز فراهم کرده است.
استاندار کرمانشاه همچنین در بازدید از کارخانه لبنیات مانیزان اسلام آبادغرب گفت: این کارخانه با وجود بازاریابی بسیار خوبی که دارد اما به دلیل مشکلات مالی با 25 درصد ظرفیت کار می کنند و نیازمند تامین منابع مالی است.
به گفته بازوند این کارخانه نیز در زلزله آسیب دچار آسیب دیدگی شده است و در چارچوب آیین نامه دولت در زمینه امهال وام نیز اقدام خواهد شد.
مدیرکارخانه لبنیات مانیزان اسلام آبادغرب گفت: این کارخانه در سطح 2 هکتار احداث شده و روزانه ظرفیت تولید 40 تن لبنیات را دارد.
لطیف صفری افزود: در این کارخانه 500 نفر مشغول به کار هستند و سالیانه حدود 40 میلیون دلار صادرات شیر، ماست، پنیر، خامه و روغن حیوانی به کشور عراق دارد.
او در ادامه گفت: 80 درصد محصولات این واحد تولیدی به عراق صادر می شود و فاصله کارخانه مانیزان با بغداد پنج ساعت است که فرصت خوبی برای صادرات و بازاریابی است.
بازوند در ادامه در بازدید از شهرک گلخانه ای اسلام آبادغرب گفت: متاسفانه این طرح پیشرفت خوبی ندارد در صحبت های که با وزیر جهاد کشاورزی شده مشکل اصلی آن تامین ارز است.
شهرک گلخانه ای اسلام آبادغرب با 56 هکتار وسعت با ظرفیت ایجاد 130 شغل 2 سال پیش کلنگ زنی شد ولی هنوز پیشرفتی نداشته است.
منطقه ویژه اقتصادی بخش دیگر از بازدید بازوند استاندار کرمانشاه بود که پیشرفت آن را خوب دانست و گفت: اکنون در این منطقه هشت نفر برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند و عمده مشکل شرکت این منطقه ویزه اقتصادی را نیز مشکلات مالی برشمرد.
استاندار کرمانشاه در بازدید از مسکن مهر اسلام آبادغرب نیز گفت: روز سه شنبه در کارگروهی متشکل از معاون عمرانی استانداری، فرماندار و تعدادی از نمایندگان این طرح ، مشکلات آن را بررسی خواهند کرد.
کلنگ زنی طرح گازرسانی به 26 روستای بخش حمیل اسلام آبادغرب از دیگر پروژه های سفر یک روزه استاندار کرمانشاه بود
به گفته ی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه این طرح گاز رسانی 2 هزار خانوار را از نعمت گاز برخوردار می کند و هفت میلیارد و 700 میلیون تومان برای اجرای آن برآورد شده است.
او همچنین اذعان کرد: ظرف 100 روز کاری تا پایان سال به 15 روستا گازرسانی خواهد شد.
بازوند همچنین در جریان سفر یک روزه اش به اسلام آباد به دیدار جانباز آزاده محمدباقر پرکوهی رفت و در این دیدار گفت: آزادگان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند و عین شهدا هستند.
او در ادامه بیان داشت: بسیاری از آزادگان پس از آزادی از اسارت با کار و فعالیت خود منشاء خیر و برکت برای جامعه دانست.
شهرستان اسلام آبادغرب با بیش از 150 هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
3209/7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.