به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در آئین افتتاح گازرسانی به 19 روستای اسلام آبادغرب در جمع مردم روستای 'چالاوبکر' این شهرستان، گازرسانی به روستاها را یکی از برنامه های دولت در راستای توانمندسازی این مناطق دانست و افزود: در دولت تدبیر و امید در زمینه گازرسانی به روستاها بسیار خوب عمل شده است.
وی اختصاص اعتبارات 1.5 میلیارد دلاری از محل صندوق توسعه ملی برای طرح های اشتغالزایی را از دیگر برنامه های دولت برای روستاها دانست و گفت: روستاییان برای استفاده از این منابع مالی دولت طرح های خود را ارائه کنند و در جذب این اعتبارات تلاش نمایند.
وی یادآور شد که این تسهیلات اشتغالزایی بروکراسی اداری ندارد و روستاییان به آسانی می توانند آن را دریافت کنند.
استاندار کرمانشاه، رسیدگی به زلزله زدگان را یکی از اولویت های استان دانست و گفت: زلزله شوک اقتصادی بزرگی به استان وارد کرد و پنج هزار میلیارد تومان خسارت به استان وارد کرد.
به گفته او در این زلزله، 102 هزار احد مسکونی تخریب و دچار خسارت شدند که برای بازسازی این واحدها 47 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
او به اختصاص 12 هزار و میلیارد ریال بودجه برای اشتغالزایی در استان اشاره کرد و از مردم خواست از این اعتبارات برای ایجاد شغل استفاده کنند.
فرماندار اسلام آبادغرب نیز در این آئین از افتتاح 340 میلیارد ریال طرح و پروژه در دهه فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: از اول امسال تاکنون 18 پروژه عمرانی در شهرستان به بهره برداری رسیده است.
افشین کریمی افزود: اکنون 67 روستای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
به گفته او، سرانه فضاهای فرهنگی و سالن های ورزشی در این شهرستان اکنون سه برابر شده است.
وی همچنین از شرکت بیمه البرز انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه واحدهای مسکونی فراوانی در این شهرستان دچار خسارت شده است اما این شرکت هنوز اقدامی برای پرداخت خسارت به مردم نکرده است.
مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه نیز در این آئین از بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 196 روستای استان در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: همزمان با ایام دهه فجر پروژه گازرسانی به 141 روستای استان به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی گازرسانی به 55 روستا نیز آغاز خواهد شد.
3209/066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.