به گزارش ایرنا، حسین ویسمرادی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی صیانت از حقوق شهروندی و ارتقا نظام سلامت اداری افزود: عزت و کرامت انسانی یکی از اصل های مهم حقوق شهروندی است که در مبانی دینی و آموزه های اسلامی بسیار بر آن تاکید شده و شهروند در نظام اسلامی جایگاهی ارزشمند دارد.
وی تصریح کرد: همه افرادی که در روستا یا شهر سکونت دارند اگر حقوق دیگران را رعایت کنند حقوق شهروندی محقق می شود که این مهم می تواند در پیشرفت و اعتلای کشور نقش اصلی و اساسی را دارد.
فرماندار روانسر در ادامه با بیان اینکه توانمندسازی شهروندان در جامعه باعث امیدواری می شود، ادامه داد: حقوق شهروندی شامل یک سری تکلیف و حقوق می باشد که افراد با رعایت این تکالیف به حقوق می رسند و ناآشنا بودن مردم با حقوق شهروندی از مشکلات اصلی جامعه است.
ویسمرادی ادامه داد: بخش های مختلف دولت نیز با تکریم شایسته ارباب رجوع ، تسهیل در امور مردم و صداقت و وجدان کاری سلامت اداری را ارتقا ببخشد.
استاد حقوق دانشگاه های کرمانشاه نیز گفت: فلسفه شکل گیری ادارات و نهادهای حکومتی برای ارائه خدمات عمومی و تامین نیازهای همگانی در جامعه است.
شهاب تجری افزود: حقوق بشر و شهروندی مبتنی بر کرامت انسانی است و نباید اجازه دهیم شان و کرامت شهروندان لکه دار شود.
وی اظهار داشت: یکی از مهمترین تحولات دنیای امروزی رابطه مردم و دولت ها است که این تحولات در قانون اساسی ما هم آمده و 2 نتیجه مهم از این اصل حادث می شود اول اینکه امور یک کشور باید براساس رای و نظر مردم باشد و اعتقاد مردم در صدر تصمیم گیری ها باشد و دوم اینکه هر تصمیمی که حاکمان می گیرند باید در چارچوب مصلحت و منفعت عمومی مردم باشد.
این فعال سیاسی و اجتماعی اضافه کرد: آموزش مهمترین مقوله در حوزه حقوق شهروندی است که این مهم به وزارتخانه ها و از جمله وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت تکلیف شده که در مجموعه های خود آموزش را جدی بگیرند.
وی با بیان اینکه اساس و مبنای حقوق بشر و حقوق شهروندی حفظ کرامت انسان ها است ، افزود: حقوق شهروندی به طور مشخص بر چهار اصل کرامت، آزادی، برابری و برادری استوار است.
تجری بیان داشت: حفظ کرامت انسانی و ارائه خدمات عمومی ضامن تحقق حقوق شهروندی در نظام اداری است و زمانی که این 2 مولفه را لحاظ کنیم رابطه بسیار خوبی بین ادارات و مردم برقرار خواهد شد.
استاد حقوق دانشگاه های کرمانشاه گفت: دسترسی آسان و سریع مردم به خدمات اداری، حفظ حریم خصوصی افراد، اطلاع رسانی به موقع تصمیمات اداری به ارباب رجوع، به رسمیت شناختن حق اظهار نظر و انتقاد شهروندان، رسیدگی سریع و عادلانه به شکایات و اعتراض های شهروندان از جمله حقوق و تکالیف آنها در مصوبه شورای عالی ادرای است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.
7455/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.