سعید باستانی روز پنجشنبه در مراسم آغاز پنجمین دوره پارلمان معلمان استان خراسان رضوی در مشهد با بیان اینکه نیازمند اصلاح ساختار و جایگاه آموزش و پرورش هستیم، افزود: در گام نخست باید جایگاه این وزارتخانه در سازمان برنامه و بودجه و در تخصیص اعتبارات اصلاح شده و به جایگاه واقعی برسد.
وی اظهار کرد: علاوه بر این کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز گویای عمق نیازها و مشکلات آموزش و پرورش نیست و لازم است نگاه تخصصی تر و عمیق تر به این حوزه و ارائه راهکار برای حل و رفع مشکلات آن داد.
وی گفت: 280 هزار میلیارد ریال بودجه وزارت آموزش و پرورش به هیچ وجه کفاف نیاز این وزارتخانه را نمی دهد و بیش از 90 درصد این اعتبار صرف حقوق فرهنگیان می شود و دانش آموز و نیاز وی مورد بی توجهی قرار می گیرد.
باستانی افزود: در اختصاص و تخصیص بودجه به آموزش و پرورش باید دید باز و فراتر وجود داشته باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه ایده تشکیل پارلمان معلمان از این استان آغاز شد گفت: این پارلمان و نیروهای خدوم آن را بزرگترین سرمایه معنوی، فکری و اجرایی استان می دانیم.
علیرضا کاظمی افزود: این پارلمان در پنجمین دوره، به دوران بلوغ خود رسیده و امروز شاهدیم که بهترین ها و الگو های برتر معلمان استان در این پارلمان حضور دارند.
وی با بیان اینکه در تقویت و تداوم اثر بخشی پارلمان معلمان از هیچ کوششی درنگ نخواهیم کرد، اظهار کرد: نقش مشورتی و ایده های اعضای پارلمان معلمان با رویکرد اصلاحی و درخواست و پشنهادات آنان را پذیرا هستیم.
وی با بیان اینکه پس از گذشت 38 سال هنوز آموزش و پرورش از کمبود بودجه رنج می برد، گفت: بخش عمده مشکلات و تنگناهای موجود در آموزش و پرورش مربوط به کمبود اعتبار است.
پارلمان استانی معلمان خراسان رضوی 48 عضو از 48 منطقه آموزشی استان دارد.
حدود 90 هزار معلم در خراسان رضوی عهده دارد تعلیم و تربیت یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در این استان هستند.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.