به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مهدی توسلی روز دوشنبه در مراسم اعطا تجهیزات به این بیمارستان که در دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برگزار شد، از موقوفه مرحوم بنکدار اصفهانی به عنوان یکی از موقوفات کشور در حوزه سلامت و کمک به مراکز درمانی یاد کرد.
وی با بیان اینکه بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور موقوفه ای هستند، اظهار داشت: هم اکنون بیش از یک هزار و 400 مرکز درمانی کشور موقوفه ای هستند.
توسلی یادآور شد، نامگذاری یکی از بخش های بیمارستان فارابی به نام مرحوم بنکدار اصفهانی موجب دریافت تجهیزات به صورت مستمر از محل این موقوفه خواهد شد.
وی از اوقاف به عنوان یک نهاد و ارگان اقتصادی یاد کرد و گفت: پرداختن به فعالیت اقتصادی در مسیر اجرای نیات واقفین از وظایف اوقاف است و سرمایه اوقاف از محل کمک های مردمی و خیران تامین می شود.
وی اضافه کرد، پس از وقوع انقلاب اسلامی شاهد احیا موقوفات در کشور شدیم که به یقین می توان از بین نرفتن و فروخته نشدن آن را از برکات این انقلاب عنوان کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه از مهر تحصیلی، دست های مهربانی و مهر تندرستی به عنوان مهمترین طرح های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یاد کرد.
توسلی افزود: طرح مهر تندرستی به دنبال تامین دارو، درمان، تجهیز درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها است.
بیمارستان فارابی در سال 1347 تاسیس شد که هم‌اکنون با 220 تخت فعال آماده ارائه خدمت به بیماران است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.