حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی مجیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد از وقف های ثبت شده شامل زمین، آپارتمان و واحد مسکونی بوده که مربوط به شهرستان های قزوین،البرز، بوئین زهرا،آبیک و تاکستان بوده است.
وی اظهار کرد: نیات این واقفین خیر اندیش در زمینه های قرآنی، دارو و درمان، کمک به بیماران سرطانی و صعب العلاج و مسجد بوده است.
حجت الاسلام مجیدی اضافه کرد: آخرین موقوفه جدید استان در سال 96 نیز مربوط به خانم فرهنگی بازنشسته است که 50درصد منزل مسکونی خود را برای بیماران صعب العلاج و و 50درصد آن را برای بیماران سرطانی وقف کرده است.
وی با تاکید بر اینکه وقف های جدید باید بر اساس نیازهای روز جامعه باشد،خاطر نشان کرد: وقف های جدید با هدف رفع مشکلات باید بر اساس نیاز جامعه باشند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: باید موضوع وقف،آثار، برکات و کارکردهای زیبای آن با استفاده از ابزارهای نوین آموزشی،فرهنگی و هنری وارد زندگی مردم شود.
وی تصریح کرد: وقف در حوزه های گسترش فرهنگ قرآنی،آموزشی و پژوهشی،فناوری نوین،اشتغال جوانان،محیط زیست،محیط زیست،ازدواج جوانان، فعالیت رسانه ای در جهت ترویج وقف و دارو ودرمان از جمله نیازهای روز جامعه وقف است.
وی به تاثیر گسترده وقف در حوزه های یاد شده اشاره کرد و افزود: باید با اطلاع رسانی گسترده تر، مردم را با این نهاد و زیر بنای آن آشنا کرد و نقش موثر وقف در این حوزه ها را نشان داد.
در استان 62 هزار و 521 هکتار املاک موقوفه متصرفی وجود دارد که 61 هزار و 242 هکتار آن زراعی است ،در حال حاضر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین دارای 760 موقوفه متصرفی و 103 موقوفه غیر متصرفی است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.