رضا خواجه ای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: واحدهایی که اسحاق جهانگیری در سفر خود به کرمانشاه افتتاح خواهد کرد، شامل واحد هایی روستایی هستند که در زلزله آبان ماه 96 به صورت کامل تخریب شده بودند.
وی اعلام کرد: از زمان وقوع زلزله تاکنون عملیات بازسازی بیش از30 هزار و500 واحد زلزله زده در استان کرمانشاه آغاز شده است که از این تعداد 24 هزار واحد بتن ریزی و اجرای فنداسیون را انجام داده اند.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه افزود: تاکنون اسکلت 17 هزار واحد برپا و 12 هزار و 900 واحد نیز دارای سقف شده اند.
خواجه ای با بیان اینکه درب و پنجره 6 هزار و 600 واحد تاکنون نصب شده است، گفت: بنیاد مسکن پس از نصب درب و پنجره، واحدها را به متقاضیان تحویل می دهد تا مراحل نازک کاری را خود انجام دهند.
وی تعداد واحدهای نیاز به تعمیر در مناطق زلزله زده را 60 هزار واحد عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون تعمیر 56 هزار واحد مسکونی آسیب دیده آغاز شده و 47 هزار واحد نیز آماده سکونت شده اند.

**مصالح ارزان در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به افزایش قیمت سیمان و فولاد در بازار اشاره و اعلام کرد: بنیاد مسکن به منظور جلوگیری از بروز مشکل در روند بازسازی مناطق زلزله زده، فولاد و سیمان ارزان قیمت در این مناطق توزیع می کند.
خواجه ای ادامه داد: از ابتدای آغاز روند بازسازی مناطق زلزله زده بنیاد مستضعفان برای بازسازی هر واحد زلزله زده هشت تن سیمان رایگان در اختیار زلزله زدگان قرار می دهد و اکنون نیز بنیاد مسکن سیمان های ارزان تر از قیمت بازار را در مناطق زلزله زده توزیع می کند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود یکصد هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.