حسن آمویی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ، با اشاره به افزایش قیمت گوشت گوسفندی در روزهای اخیر اظهار داشت: از فردا (یکشنبه) گوشت گوسفندی با نرخ هرکیلو گوشت 600 هزار ریال در واحدهای صنفی مردم عرضه می شود.
آمویی افزود: این در حالی است که صنف قصابان استان برای تهیه هرکیلوگرم گوشت گوسفندی باید 550 هزار ریال هزینه کنند و 50 هزار ریال نیز بابت هزینه های کشتارگاهی و ذبح پرداخت کنند که در این صورت سودی عاید آنها نمی شود.
آمویی ادامه داد: هم اکنون هرکیلوگرم گوشت گوساله با استخوان بدون چربی به قیمت 420 هزار ریال، چرخ کرده آن نیز با همین قیمت و نرمه گوساله با قیمت 500 هزار ریال در کرمانشاه به فروش می رسد.
وی اظهار داشت: در ماه های گذشته هرکیلوگرم گوشت گوسفندی با حداکثر قیمت 500 هزار ریال به دست مصرف کننده می رسید و اکنون با افزایش قیمت گوشت گوسفندی راضی نیستیم و خواهان کاهش قیمت با نظارت شدیدتر بر صادرات غیرقانونی می باشیم.
رئیس اتحادیه صنفی قصابان کرمانشاه ادعا کرد: با وجود ممنوعیت صادرات، صادرات غیرقانونی گوشت گوسفند و گوساله و دام سنگین به عراق و ترکیه انجام می شود.
2 کاربردی بودن (صنعتی و سنتی بودن) کشتارگاه های کرمانشاه موجب شده تا گرانترین هزینه ذبح کشور به این استان تعلق گیرد.
هم اکنون نزدیک به 200 واحد مجاز عرضه فرآورده های خام دامی (قصابی) در کرمانشاه وجود دارد.
استان کرمانشاه با حدود سه میلیون راس گوسفند و بز و 200 هزار راس گاو و گوساله یکی از قطب های دامپروری کشور محسوب می شود که از این تعداد حدود یک میلیون و 150 هزار راس دام در اختیار عشایر استان قرار دارد.
گوشت قرمز مورد نیاز مردم استان کرمانشاه اکنون در یک کشتارگاه صنعتی دام در بیستون و 12 کشتارگاه سنتی دام در سایر شهرستان تامین می شود.
سالانه 450 هزار تن محصولات دامی در استان تولید می شود که از این میزان حدود 25 هزار تن آن گوشت قرمز و بیش از 300 هزار تن نیز شیر است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.