حسن آمویی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: تنها یک کشتارگاه فعال در شهر بیستون فعال است و سالهاست که کشتارگاه زاگرس (ماهیدشت) پس از هزینه های بسیار به دلیل کارشناسی نامناسب و نبود آب بسته شده است.
وی افزود: هم اکنون زمزمه هایی برای بازگشایی این کشتارگاه شنیده می شود که امیدواریم محقق شود.
آمویی با اشاره به کاهش تقریبی قیمت پنج درصدی گوشت قرمز نسبت به ماه گذشته اظهار داشت: باید تعادل مناسبی بین جریان عرضه و تقاضا برقرار شود که برای تحقق این منظور باید نظارت بیشتر و بهتری بر میادین عرضه دام صورت گیرد.
وی با اشاره به ممنوعیت صادرات دام از هفته گذشته ادامه داد: هم اکنون قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفندی مخلوط 450 هزار ریال است.
رییس اتحادیه صنفی قصابان کرمانشاه افزود: این در حالی است که قصابان این محصول را بیشتر از قیمت فوق، خریداری می کنند که می توان گفت تا 550 هزار ریال نیز برای آنان تمام می شود چرا که برای همخوانی جنس، مجبور به عرضه گوشت گوسفند و گوساله هستند.
آمویی ادامه داد: هم اکنون قیمت هرکیلوگرم گوشت گوساله با استخوان 380 هزار ریال، چرخ کرده 380 هزار ریال و قیمت هرکیلوگرم گوساله نرمه در بازار 450 هزار ریال است.
آمویی از وجود 200 واحد عرضه فرآورده خام دامی دارای مجوز خبر داد و اظهار داشت: با هر واحد غیرمجاز به شدت برخورد می شود چرا که اگر واحدی غیرمجاز باشد در صورت بی توجهی به اخطار کارشناسان، پلمب خواهد شد.
با وجود هشدارهای دامپزشکی هنوز هم افرادی هستند که در سطح استان بخصوص در کنار جاده های اصلی به عرضه گوشت خارج از چرخه کشتارگاه می پردازند.
کرمانشاه با حدود سه میلیون راس گوسفند و بز و 200 هزار راس گاو و گوساله یکی از قطب های دامپروری کشور محسوب می شود که از این تعداد حدود یک میلیون و 150 هزار راس دام در اختیار عشایر استان قرار دارد.
سالانه 450 هزار تن محصولات دامی در استان تولید می شود که از این میزان حدود 25 هزار تن آن گوشت قرمز و بیش از 300 هزار تن نیز شیر است.
اکنون یک کشتارگاه صنعتی دام در شهر کرمانشاه و 11 کشتارگاه سنتی و 9 کشتارگاه مرغ در استان فعال است.
8066/7460
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.