روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز پنجشنبه به نقل از هوشنگ بازوند در نشست هم اندیشی معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری های منطقه چهار کشور افزود: جمهوری‌ خواهان آمریکا از ابتدا با برجام مخالف بودند اما پس از روی کار آمدن خیلی تلاش کردند که یک اجماع جهانی علیه آن به وجود بیاورند که در نهایت با مشاوره غلط منافقین، از برجام خارج شدند.
وی اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری، کسی که مردم را ناامید کند، در خط دشمن حرکت می کند. پس از انقلاب نظام جمهوری اسلامی خدماتی به ملت ارائه کرده که مشابه آن در هیچ جای دیگری نبوده است.
بازوند اضافه کرد: آمریکائیها چون تصور می کردند که به محض خروج از برجام، ایران نیز از برجام خارج شوند. اما درایت مقام معظم رهبری و رییس جمهوری باعث شد که آمریکا در این زمینه تنها بماند و رژیم امریکا به بدعهدی شناخته شود.
استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: دهه هفتادی ها نسل پرسش و استدلال هستند لذا نمی توانیم با زبان دهه 60 با آنها صحبت کنیم.
وی تاکید کرد: باید با عملکرد صحیح و امیدآفرینی میان مردم و به ویژه جوانان کشور، سرمایه اجتماعی کشور را تقویت کرد.
مقام عالی استان خاطرنشان ساخت: برای توسعه استان ها، یکی از اقدام های لازم، تفویض اختیارات مدیریتی بیشتر به مراکز استان هاست. هرچند در این خصوص شاهد مقاومت های متعددی از طرف وزارتخانه ها هستیم.
وی بیان داشت: استان های منطقه زاگرس این قابلیت را دارند که با کمک همدیگر یک مسیر گردشگری جدید و پویا تعریف کنند.
بازوند گفت: عملیات اجرایی قطعه اول آزاد راه کرمانشاه - ایلام با اعتبار یک هزار و 120 میلیارد تومان از کرمانشاه تا حمیل به زودی آغاز خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه در استان های منطقه چهار کشور اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری در این 6 استان بسیار اثرگذار است که با ایجاد یک شرکت هلدینگ گردشگری و محور گردشگری ایجاد که از اراک شروع و به خوزستان ختم شود.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: ظرفیت های گردشگری این منطقه بسیار زیاد است ولی نتوانستیم این ظرفیت ها را معرفی کنیم.
وی تصریح کرد: فعال کردن ظرفیت های این 6 استان و منطقه زاگرس قادر است که مشاغل بسیار زیادی ایجاد کند لذا ضرورت دارد که ظرفیت های گردشگری از طریق صدا و سیمای مراکز استانها معرفی شود.
همچنین در این جلسه مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بر تهیه سند گردشگری مذهبی، درمانی، فرهنگی و طبیعی برای استان های منطقه چهار تاکید کرد.
وی بیان داشت: طراحی لوگوی گردشگری نوروز 98 می تواند بر کیفیت و کمیت گردشگری استان های منطقه چهار تاثیر مهمی داشته باشد.
تهیه پکیج در حوزه گردشگری و تعریف سند توسعه عمرانی منطقه چهار، مشارکت شهرداری های این منطقه در توسعه عمران شهری و معرفی یک نماد برای هر استان از دیگر موارد مهمی بود که سالاری بر آن ها تأکید کرد.
هر یک از معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری های منطقه چهار ( ایلام، خوزستان، لرستان، مرکزی،همدان و کرمانشاه ) به ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها و راهکارهای عملی به منظور توسعه عمرانی استان های منطقه چهار پرداختند.
استفاده از حوزه کرخه به عنوان یکی از سرمایه برای منطقه چهار، احصا اختیارات بیشتر به استانداری ها در حوزه عمرانی از سوی وزارت کشور برای توسعه و پیشرفت، استفاده از ظرفیت های گردشگری، راه های ریلی و آزاد راه ها، توجه به ظرفیت های عتبات عالیات و ظرفیت های مرزی در خصوص صادرات محصولات استان های منطقه چهار، تلاش برای جذب اعتبارات ملی برای طرح های مشترک و تهیه سند توسعه استان های منطقه چهار از جمله مواردی بودند که اعضای جلسه بر آن تأکید و اتفاق نظر داشتند.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.