به گزارش ایرنا، بابک دین پرست روز یکشنبه در نشست ستاد رفع موانع تولید که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به نرخ بالای بیکاری کرمانشاه گفت: همه باید در این ‌شرایط سخت که دشمنان برای این‌ نظام مشکل ایجاد کرده اند نباید از هیچ‌ ظرفیتی غافل شویم و با تمام امکانات دست به اقدام بزنیم.
وی گفت: اگر واحدهایی کاملا از کار افتاده اند سرمایه گذاری و تلاش برای آنها بی فایده است ، بلکه باید توان خود را بر روی پروژه هایی که امکان احیا دارند متمرکز‌ کنیم.
معاون وزیر کشور به پروژه اسید سیتریک کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: احیا این‌ کارخانه با توجه به اعلام ورشکستگی از سوی بانک، اقتصادی به نظر نمی‌ رسد با این حساب براساس هماهنگی با اداره ورشکستگی قوه قضاییه در صورت نیاز برای فعال سازی آن اقدام‌ خواهد شد.
دین پرست معتقد است که تنها راه احیای شرکت اسید سیتریک کاهش تعرفه واردات شکر است.
وی افزود: وزارت صنعت موظف است که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و شستا به این موضوع رسیدگی کند و اگر نتوانیم آن را احیا کنیم از دستور کار خارج خواهد شد.
معاون وزیر کشور به پروژه راکد کارخانه کاغذ نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون 2 سرمایه گذار برای فعال کردن آن اعلام آمادگی کرده اند که باید برای شروع کار، معارضان زمین کارخانه تعیین ‌تکلیف شوند.
دین پرست در رابطه با پروژه پالایشگاه آناهیتا نیز گفت: 11 بانک در قالب یک‌ کنسرسیوم و با محوریت بانک ملی در زمینه ساخت پالایشگاه آناهیتا اعلام آمادگی کرده اند.
به گفته وی، یک‌ کنسرسیوم ایرانی - چینی نیز سه میلیارد و 700 میلیون یورو برای این پروژه اختصاص داده است.

** با متخلفان پروژه اسید سیتریک برخورد شود
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید با کسانی که مسبب احداث کارخانه بدون توجیه اسید سیتریک در کرمانشاه بودند، برخورد شود.
عبدالرضا مصری اظهار داشت: کارخانه اسید سیتریک‌ کرمانشاه با وجود سرمایه گذاری ‌عظیم ۱۰ سال است به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی در حال خاک خوردن است.
وی افزود: ایجاد کارخانه اسید سیتریک در ایران به دلیل بالا بودن تعرفه واردات شکر توجیه اقتصادی ندارد از این رو این‌ کارخانه در کشور هیچ‌ بازدهی ندارد.
نماینده مردم‌ کرمانشاه با بیان اینکه سرمایه های صرف شده در کارخانه اسید سیتریک متعلق به ملت است، گفت: باید مسببان ایجاد این کارخانه را شناسایی و با آنها برخورد کرد.
مصری با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی عملکرد خوبی در کرمانشاه ندارد، گفت: به عنوان مثال این ‌شرکت که قرار بود در کرمانشاه کاغذ تولید کند برای مدت هاست که کارخانه های خود را رها کرده است.
وی تاکید کرد: این‌ شرکت باید پروژه های خود در کرمانشاه را یا احیا و یا در صورت ناتوانی آنها را واگذار کند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.