به گزارش خبرنگار ایرنا، اتاق های بازرگانی منطقه چهار شامل استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی و خوزستان است که دبیری آن را کرمانشاه بر عهده دارد؛ البته استان خوزستان دارای سه اتاق خوزستان، آبادان و خرمشهر است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نشست یک روزه اتاق های بازرگانی منطقه چهار در راستای تصمیمات نشست های توسعه استانی و با رویکرد توسعه منطقه‌ای برگزار می شود.
کیوان کاشفی افزود: غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران هم میهمان ویژه این هم اندیشی است.
وزارت کشور با هدف توسعه متوازن در کشور، «استان‌های تهران، قزوین، مازندران، سمنان، گلستان، البرز و قم در منطقه یک »، «استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، چهارمحال بختیاری، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد را در منطقه 2»، «استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و کردستان را در منطقه سه »، «کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی و خوزستان را در منطقه چهار» و «خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان» را در منطقه پنج قرار داده است.
دبیر منطقه اول تهران، دبیر منطقه دوم اصفهان، دبیر منطقه سوم آذربایجان شرقی، دبیر منطقه چهارم کرمانشاه و دبیر منطقه پنج خراسان رضوی هستند.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه دارای ظرفیت های اقتصادی متعددی بویژه در حوزه گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی و توسعه صادرات است اما در عین حال با مشکلات بزرگی مانند بیکاری، نابسامانی کسب و کار و ورود اندک سرمایه گذاران مواجه است.
سالانه بیش از 2 میلیارد دلار کالا از استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر می شود.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.