علیمراد مرادی ‌مجد روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: قطعی برق قابل پیش‌بینی و برنامه ریزی نیست و به میزان اوج بار لحظه‌ای (پیک مصرف) بستگی دارد.
او افزود: شبکه توزیع برق استان نمی تواند بار بیش از 640 مگاوات را تحمل کند و اگر مصرف لحظه‌ای از این مرز بگذرد، مجبور به قطع پراکنده برق هستیم.
مرادی‌ مجد تاکید کرد که اگر امکان برنامه ریزی قطعی برق ایجاد شود، این موضوع فقط توسط سایت رسمی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه اطلاع رسانی می شود.
در هفته اخیر لیست هایی از مکان‌های در صف قطعی برق منتشر شده و شهروندان زیادی هم براساس آن برنامه ریزی کرده اند اما در عمل اتفاق دیگری افتاده و غافلگیر شده اند.
با گرم شدن هوا، قطعی برق از پنجم تیر ماه در استان کرمانشاه آغاز شده و بسته به میزان اوج مصرف (پیک)، روزانه برق مناطق مختلفی از استان برای دست کم یک تا 2 ساعت قطع می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه در عین حال گفت: اگر شهروندان مصرف برق را مدیریت کنند دیگر قطعی در کار نخواهد بود یعنی تنها با کاهش 10 درصدی مصرف در زمان پیک، یک تابستان بدون خاموشی خواهیم داشت.
او افزود: تنها کافیست که شهروندان از وسایل پرمصرف مانند جاروبرقی، اتو، لباسشویی، ظرفشویی و... در ساعات غیرپیک استفاده کنند یا اینکه در ساعات پیک مثلا از 10 لامپ روشن فقط یکی را خاموش کنند.
استفاده از دور کند یا ترموستات تنظیم دما در کولرهای آبی و گازی (تنظیم دما بر روی 25 تا 25 درجه)، پرهیز از استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف در ساعات پیک، خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز و استفاده از لامپ کم مصرف از دیگر راه های مدیریت مصرف برق است که انجام آنها چندان سخت نیست اما در عین حال کمک بزرگی برای جلوگیری از قطعی و خاموشی است.
طبق اعلام سازمان هواشناسی در روزهای اخیر، دمای هوا در شرق و شمال استان به مرز 40 درجه و در غرب استان به مرز 50 درجه رسیده که سبب روشن شدن طولانی‌تر وسایل سرمایشی و مصرف روزافزون برق شده است.
پیک مصرف برق در استان کرمانشاه بین ساعات 12 تا 17 و 19 تا 23 است که بیشترین تقاضا برای مصرف وجود دارد.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه حدود 750 هزار مشترک برق دارد که 625 هزار مورد آن خانگی، 25 هزار مشترک عمومی و 10 هزار مشترک کشاورزی و صنعتی هستند و بقیه مشترکان هم در 'سایر مصرف و روشنایی معابر' تعریف می شوند.
تمامی شهرها و 2 هزار و 622 روستای استان(غیر از روستاهای خالی از سکنه یا دارای کمتر از سه خانوار) به شبکه توزیع برق متصل هستند.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.