سعید بهادیوندچگینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال کاهش نزولات جوی در استان و کشور طی سال های گذشته به همراه پایین آمدن آب پشت سدها و تخصیص اولویت آن به آب شرب، به طور عملی میزان تولید برق آبی در مدارها به نحو قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.
وی با اشاره به کمبود تولید برق و احتمال خاموشی های آن در روزها و هفته های آینده، اضافه کرد: استان قزوین در حال حاضر به میزان پیک بار سال گذشته (770 مگاوات) نرسیده اما با توجه به ادامه روند افزایش دما، شهروندان از همین الان باید نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اوج پیک بار توجه لازم را داشته و در عین حال نیز تا 10 درصد از مصرف روزانه خود را کاهش دهند.
بهادیوندچگینی، ابلاغ هرگونه اعلام خاموشی احتمالی از سوی مرکز را محتمل دانست و گفت: مدیریت استان به دنبال کاهش متناوب میزان خاموشی ها است اما در صورت رعایت نکردن شهروندان نسبت به استفاده از وسایل پرمصرف در زمان پیک بار، ما مجبور به اعمال خاموشی ها خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در ادامه از واحدهای صنعتی، به خصوص کشاورزان خواست تا نسبت به انتقال مصرف برق خود به ساعات غیر از اوج پیک بار، این شرکت را در پایین آوردن میزان خاموشی ها همراهی کنند.
وی در پایان افزود: در حال حاضر از مجموع 585 هزار و 172 مشترک برق استان، 468 هزار و 819 مشترک خانگی، 36 هزار و 602 عمومی، پنج هزار و 853 کشاورزی، چهار هزار و 406 صنعتی، 66 هزار و 915 تجاری و 2 هزار و 577 نیز روشنایی معابر هستند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.