دکتر طیب قدیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به خطر بروز سالک در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، افزود: جمع آوری نخاله های ساختمانی در روستاها یکی از چالش ها است که شهرداری و بنیاد مسکن در این باره قول مساعد داده اند که همکاری های لازم را ارائه خواهند داد.
وی تصریح کرد: برای مقابله با هرگونه مارگزیدگی و عقرب گزیدگی، از حشره کش ها و جونده کش ها برای دفع این موجودات در مناطق زلزله زده استفاده شده است.
او گفت: سرم های ضد مارگزیدگی و ضدعقرب گزیدگی نیز در مراکز بهداشت در این مناطق به میزان کافی یافت می شود و مردم مناطق زلزله زده از حیث گزیدگی توسط موجودات موذی و گزنده در فصل تابستان در امان خواهند بود.
وی با تاکید بر اینکه در مناطق زلزله زده کرمانشاه هیچ گونه بیماری واگیرداری شیوع پیدا نکرده است، تصریح کرد: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت، به علاوه بیمارستان ها، در حال آماده باش هستند و در صورت بروز هرگونه مشکل یا بیماری تمهیدات لازم را انجام خواهند داد.
قدیمی در ادامه افزود: روند پیشرفت و توسعه خانه های بهداشت و همچنین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده طبق برنامه پیش بینی شده در جریان است و وضعیت مناسبی دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
ساخت 62 خانه بهداشت، 22 مرکز جامع سلامت، 2 ستاد شبکه بهداشت و درمان، 2 پایگاه فوریت‌های پزشکی، 6 پایگاه بهداشتی، هشت خانه پزشک و 2 مرحله بیمارستان سرپل ذهاب و مرحله دوم بیمارستان اسلام آبادغرب که در زلزله سال گذشته تخریب شدند توسط خیران در دست اجراست.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.