به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب ‌پرور روز دوشنبه در آیین افتتاح 200 واحد مسکونی مددجویان زیرپوشش بهزیستی در روستای 'مشکنار' از توابع شهرستان سرپل ذهاب افزود: انسجام و خودباوری کلید حل مشکلات بزرگ کشور است و در سایه این مهم به پیشرفت های بزرگی نیز دست یافته ایم.
وی اظهار داشت: باید از تهدید زلزله ، فرصتی برای افزایش زیرساخت ها و توسعه بیش از پیش کشور استفاده کرد و این مهم در جریان زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان ارسال نمود عینی یافت.
وی با اشاره به وجود وحدت و همت در بین مردم و مسؤلان ، گفت: لزوم وحدت و تبعیت محض مردم از ولایت فقیه ، راهگشای بسیاری از مشکلات کشور است و دشمنان نیز در رسیدن به اهداف شوم و پلید خود ناکام خواهند ماند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه طی 45 روز پس از وقوع زلزله مهیب و ویرانگر هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان پارسال در غرب کرمانشاه ، کار آواربرداری مناطق زلزله زده به سرعت انجام شد، گفت: برای خدمت رسانی به زلزله زدگان، روستاها در اولویت کار قرار گرفتند چرا که نیازمندی‌ ساکنان این مناطق در مقایسه با مناطق شهری بیشتر است.
سردار غیب پرور افزود: مشارکت افراد و مسئولان در بازسازی مناطق زلزله زده امری بدیهی و آشکار است و با همت خیران نیز تعدادی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده احداث شد.
وی حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در مناطق زلزله ‌زده استان کرمانشاه را قوت قلبی بزرگ برای آسیب دیدگان توصیف کرد و گفت: این حضور مایه دلگرمی مسئولان در ارائه خدمت بی منت به مردم شد.
وی اضافه کرد که ارائه خدمت بی منت بسیج به اقشار مختلف مردم از رویکردهای اساسی است و این نیروی مردمی تا عادی شدن شرایط زندگی در کنار و همراه زلزله زدگان است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه، 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا است.
7079/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.