وحید شامبیاتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای کاهش هزینه های شهرداری به زودی تعدادی از بوستان های سطح شهر و سالن ها و زمین های شهرداری با هدف بهبود خدمات به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
او با بیان اینکه برنامه های سازمان سرمایه‌گذاری در سال جاری در 2 حوزه متمرکز شده، گفت: کاهش هزینه در مراکز و کانون های مرتبط با شهرداری یکی از این برنامه ها است.
وی اظهار داشت: با توجه به کاهش درآمدهای شهرداری و ضرورت کاهش هزینه ها تصمیم گرفته شد، مدیریت و بهره برداری از مکان هایی که مراکز عمده هزینه هستند به بخش خصوصی واگذار شود تا علاوه بر کاهش هزینه ها خدمات بهتر و به روزتری را به شهروندان ارائه داد.
او گفت: در این راستا و با توجه به هزینه بر بودن بوستان ها برای شهرداری و قابلیت واگذاری به بخش خصوصی در قالب ضوابط طرح تفصیلی،2 بوستان 'شبدیز' و 'آزادگان' به بخش خصوصی واگذار می شود که اکنون در مرحله عقد قرارداد است.
وی افزود: در آینده ای نزدیک 16 بوستان دیگر نیز با هماهنگی شهرداری های مناطق و پس از انجام کارهای مطالعاتی در فراخوان هایی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
وی ادامه داد: با انجام این کار شهرداری مناطق دیگر هزینه ای بابت نگهداری و بهره برداری به پیمانکاران پرداخت نخواهند کرد و بخش خصوصی ضمن نگهداری و تجهیز بوستان ها، اقدام به نصب و راه اندازی مجموعه های تفریحی و کافی شاپ یا فست فود مطابق با ضوابط طرح تفصیلی خواهند کرد.
سرپرست سازمان سرمایه ‌گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرمانشاه افزود: با واگذاری 16 بوستان دیگر به بخش خصوصی مبلغی حدود 30 میلیارد ریال در هزینه های شهرداری صرفه جویی خواهد شد.
وی با اشاره به استقبال خوب بخش خصوصی از این طرح، گفت: رویکرد شهرداری با این واگذاری ها ساخت و ساز در بوستان ها نیست بلکه رویکردشان گسترش فضاهای تفریحی و افزایش خدمات به مردم است.
شامبیاتی، تاکید کرد پس از واگذاری، این بوستان ها زیرنظر مناطق و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری به روال سابق پذیرای شهروندان خواهند بود.
وی گفت: مطابق ضوابط طرح تفصیلی در هر بوستان سه درصد به فضای مسقف و 20 درصد فضای تفریحی و بازی می تواند اختصاص یابد و این موضوع در بوستان ها با توجه امکان سنجی آن لحاظ خواهد شد.
وی یادآوری کرد که هدف شهرداری ایجاد و توسعه شهربازی های محلی است تا شاهد ارتقا خدمات به مردم باشیم.
وی افزود: البته واگذاری بوستان ها به بخش خصوصی هیچگونه مشکلی برای پرسنل فعلی این مکان ها به وجود نخواهد آورد و تمهیدات لازم در این زمینه دیده شده است.

** سالن های ورزشی واگذار می شود
وی ادامه داد: در مرحله دوم و با توجه به کاهش درآمدهای شهرداری و نداشتن توان مالی برای تجهیز سالن های ورزشی مربوط به شهرداری با مصوبه ای که از شورای اسلامی شهر اخذ شد، برای ساماندهی سالن ها و زمین های ورزشی و استاندارد شدن خدمات آنها تعداد 9 سالن و زمین ورزشی نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
وی افزود: بخش خصوصی نیز در این قسمت زیرنظر سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری به ارائه خدمات بهتر و مناسب تر به شهروندان اقدام می کند.
وی اضافه کرد: با این اقدام ضمن واگذاری مدیریت نگهداری و بهره برداری سالن ها به بخش خصوصی، تجهیز و بروزرسانی امکانات ورزشی این سالن ها نیز مطابق با استانداردهای لازم خواهد بود.
او گفت: به زودی فراخوان واگذاری سالن ها و زمین های ورزشی اعلام خواهد می شود.

** واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی در دستور کار است
وی در ادامه در خصوص سایر برنامه‌های سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری گفت: طرح بهسازی و نوسازی و میزان سرمایه گذاری شهربازی 'فانفار' به همراه طول دوران مشارکت که 9 ماهه هست آماده شده و به زودی تجدید فراخوان آن اعلام می شود.
شامبیاتی افزود: در رابطه با شهربازی جنب پل ولایت نیز با دستور شهردار و تاکیدات شورای اسلامی شهر در حال انتخاب مشاور آن و تدارک بسته سرمایه گذاری جهت این شهربازی هستیم که پس از شهربازی فانفار کارهای آن اجرائی خواهد شد.
وی افزود: از دیگر برنامه های این سازمان احداث جایگاه های تک سکوی بنزین در سطح شهر خواهد بود که در هشت نقطه شهر این جایگاه ها دیده شده که به زودی فراخوان آن نیز اعلام می شود.
وی اضافه کرد: ضمن اینکه طرح مجموعه تفریحات هیجانی سراب قنبر با 32 میلیارد و 700 میلیون ریال در حال اعلام فراخوان سرمایه گذاری است و همچنین احداث پارک جنگلی سلامت جنب فروشگاه رفاه با 17میلیارد ریال آماده سرمایه گذاری است.
شامبیاتی گفت: شهرداری کرمانشاه باید به سمت ایجاد درآمدهای پایدار برود و جز این هم چاره ای ندارد و نباید خیلی به ساخت و سازها دلخوش بود بلکه با استفاده از برند شهرداری باید به سمت خلق درآمدهای پایدار رفت.
او گفت: در این راستا شهردار و شورای اسلامی شهر نهایت همکاری و حمایت را از پروژه های مشارکتی و سرمایه گذاری داشته اند البته جهت تحقق سیاست های این حوزه نیاز به اطلاع رسانی مناسب و حمایت رسانه ها داریم تا ضمن فرهنگ سازی در این خصوص به ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ورود به این دست پروژه ها اقدام کنیم.
شهر کرمانشاه مرکز استان یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیونی استان را در خود جای داده است.
شهرداری در قالب هشت منطقه به شهروندان کرمانشاهی خدمات ارائه می دهد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.