به گزارش ایرنا، محمود ناصری روز چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی با اشاره به بارندگی های خوب فصل بهار و رشد گیاهان افزود: این موضوع در فصل تابستان احتمال آتش سوزی را زیاد می کند.
او تاکید کرد که باید راهکارهای پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهیم تا از آتش سوزی جلوگیری شود.
وی افزود: با توجه به اینکه فصل برداشت محصولات کشاورزی نیز آغاز شده، گفت: نیازمند همکاری و همیاری همه مردم و دستگاه ها در راستای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی هستیم.
ناصری خاطرنشان کرد: اگر اقدام های پیشگیرانه و راهکارهای مقابله با آتش سوزی مورد غفلت قرار گیرد می تواند خسارت زیادی را هم به منابع طبیعی و هم به کشاورزان وارد کند.
احمدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت بارندگی در سال زراعی جاری از احتمال تابستانی خنک و شروع بارندگی زودهنگام پاییز براساس پیش بینی های هواشناسی خبر داد.
صابری، معاونت صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز با تشریح عملکرد این صندوق در سال زراعی جاری افزود: با توجه به خسارت وارده ناشی از بارندگی های بهاره (سیل، تگرگ و سرمازدگی ) به محصولات کشاورزی، بازدیدهای کارشناسی و ارزیابی انجام شده، اقدام های لازم به منظور پرداخت خسارت به کشاورزان صورت گرفته است.
جنگل های طبیعی کرمانشاه حدود 528 هزار و 900 هکتار است، یعنی حدود 5.21 درصد مساحت کل استان و چهار درصد کل جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.
سرانه جنگل طبیعی در کرمانشاه 26 صدم هکتار، در کشور 2 دهم هکتار و جهانی آن 6 تا هشت دهم هکتار است که بدین ترتیب از نرم کشوری بالاتر و از نرم جهانی استان پایین تر است.
سطح مراتع کرمانشاه نیز یک میلیون و 188 هزار و 400 هکتار است که بدین ترتیب 48 درصد مساحت استان را مرتع تشکیل می دهد.
مراتع کرمانشاه 1.4 دهم کل مراتع کشور را به خود اختصاص داده است و سرانه مرتع در استان 6 دهم هکتار است.
استان کرمانشاه با بیش از 24 هزار کیلومتر مربع مساحت دارای 2 میلیون نفر جمعیت با 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.