عباس سجادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، منشاء گرانی بسیاری از میوه ها را خارج از استان و دلیل افزایش قیمت حمل و نقل دانست و گفت: مشخص نبودن مبدا و فاصله استان تولید کننده کار نظارت بر قیمت را با مشکل روبرو می کند.
او فاکتورسازی صوری و سوء استفاده افراد سودجو، از تب روانی گرانی کالا در بازار را عامل مهم دیگری برای افزایش قیمت برخی از میوه ها برشمرد و اظهار داشت: متاسفانه به دلیل شبکه معیوب توزیع، در بسیاری از موارد یک بار میوه قبل از ورود به میدان بار و یک یا 2 بار صوری بین دلالان برای افزایش قیمت دست به دست می شود.
وی، سود 30 درصد برای میوه فروشان را قانونی و طبیعی دانست گفت: میوه کالایی است که ضایعات و خرابی فراوان دارد، بنابرین اختلاف قیمت میوه در خرید و فروش نزدیک به 30 تا 35 درصد است.
او در ادامه ایجاد 2 و سه میدان بار، کد گذاری بارها به نام استان و تولیدکننده را از راهکارهای مهم در کاهش قیمت میوه دانست.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه یکی از مهم ترین عوامل گرانی کالاها را تعیین قیمت مصرف کننده توسط شرکت های تولیدی عنوان کرد.
به اعتقاد سجادی، تولید کنندگان فقط باید قیمت تمام شده کالا و سود خود را روی کالا برچسب کنند و نه قیمت مصرف کننده، زیرا تعیین قیمت مصرف کننده توسط تولیدکنندگان باعث تضییع حقوق شهروندان، اختلاف قیمت در کالاها و سلیقه ای قیمت گذاری کردن کالا شده است.
وی اصلاح قوانین و سیاست گذاری در نظام تولید، توزیع، قیمت گذاری و نظارت را مهم ترین بخش برخورد با گرانی دانست و گفت: تا این امر محقق نشود مبارزه با گران فروشی و افزایش قیمت تاثیر چندانی ندارد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 14 شهرستان، 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد.
هم اکنون بیش از 60 هزار واحد صنفی در بخش های مختلف در استان کرمانشاه فعالیت می کنند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.