راضیه علیرضایی، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایطی که نوسانات قیمت ارز در بازار موجب افزایش قیمت برخی کالاها شده بود و دولت نسبت به کنترل قیمت ارز اهتمام ورزید، نظارتهای انجام شده نشان داد که برخی بدون دلیل قیمت کالای خود را افزایش دادند.
وی بیان کرد: افزایش قیمت تمام شده تولید به وسیله هزینه های مترتب بر آن مانند حمل و نقل، تامین زیربناها و... به معنای کاهش فرصت رقابت تولید داخل در عرصه بین المللی و افزایش غیرضرور قیمت برای مصرف کننده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: همه تلاش این سازمان در شرایط فعلی کمک به ارتقای کیفیت در تولید، بالا بردن عمق تولید داخل و برخورد با افزایش غیرمنطقی نرخ کالا است و بازرسان این سازمان به جد پیگیر برخورد با افزایش غیرمنطقی قیمتها هستند.
علیرضایی، ترغیب تولیدکنندگان به استفاده از ماشین آلات داخلی را از دیگر برنامه های این سازمان برای حمایت از کالای ایرانی ذکر و بیان کرد: اگر تولیدکننده انتظار دارد کالای وی توسط مردم خریداری شود، خود نیز باید به ماشین آلات صنعتی تولید داخل اعتماد کند.
وی افزود: اعتماد به ماشین آلات ساخت داخل، باعث اشتغالزایی در حوزه صنایع دانش بنیان و جذب دانش آموختگان دانشگاه ها و استفاده از تولیدات دانشگاهی در عرصه فنی و مهندسی می شود.
وی بیان کرد: چرخه دانش با تولید علم در دانشگاه ها کامل نمی شود و حتما باید این علم تبدیل به فناوری شود تا به کمک بهبود وضعیت تولید بیاید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در 2 ماه نخست امسال 38 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 6 هزار و 818 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای هزار و 30 نفر در استان صادر شده است.
علیرضایی بیان کرد: هم اینک در خراسان رضوی پنج هزار و 607 واحد صنعتی فعال با سرمایه گذاری 158 هزار و 974 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 188 هزار نفر مشغول فعالیت هستند.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.