سلیم بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بیش از 1.640هزارهکتار از اراضی ملی اخذ سند شده و روند تبدیل اسناد دفترچه ایی به تک برگ سند هم آغاز شده است.
وی با اشاره به اجرای عملیات طرح کاداستر در سطح استان، گفت: این عملیات تاکنون به صورت امانی از طریق اداره کل منابع طبیعی انجام می گیرد اما در سال جاری این عملیات در سطح 178هزار هکتار و با بهره گیری از توان مشاورین عملیاتی شده است.
وی افزود: کادستر اراضی ملی با هدف تثبیت اراضی ملی در سامانه ثبت و تبدیل اسناد دفترچه ایی به تک برگ به منظور جلوگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی اشخاص از انفال عمومی و نیز ساماندهی وضعیت اراضی ملی صورت می گیرد.
جنگل های طبیعی کرمانشاه حدود 528 هزار و 900 هکتار است، یعنی حدود 5.21 درصد مساحت کل استان و چهار درصد کل جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.
سرانه جنگل طبیعی در استان کرمانشاه 26 صدم هکتار، در کشور 2 دهم هکتار و جهانی آن 6 تا هشت دهم هکتار است که بدین ترتیب از نرم کشوری بالاتر و از نرم جهانی استان پایین تر است.
سطح مراتع استان کرمانشاه نیز یک میلیون و 188 هزار و 400 هکتار است که بدین ترتیب 48 درصد مساحت استان را مرتع تشکیل می دهد.
مراتع استان کرمانشاه 1.4 دهم کل مراتع کشور را به خود اختصاص داده است و سرانه مرتع در استان 6 دهم هکتار است.
استان کرمانشاه با بیش از 24 هزار کیلومتر مربع مساحت دارای 2 میلیون نفر جمعیت با 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.