قدس، اولین قبله مسلمین جهان اگر به مساله اصلی جهان اسلام تبدیل شود و دولت های اسلامی برای تحقق وعده پروردگار بزرگ تلاش کنند، بی شک آزاد می شود و صهیونیست ها دیگر جایگاهی در این سرزمین اسلامی نخواهند داشت.
غیر از جمهوری اسلامی ایران که به صورت شفاف و صریح از آزادی قدس شریف حمایت می کند دیگر کشورهای اسلامی با بی تفاوتی و بی مسئولیتی از کنار آن می گذرند و این موضوع منجر به گستاخی هرچه بیشتر رژیم اشغالگر قدس در تجاوز به سرزمین فلسطین شده است.
بیش از 60 سال از اشغال اولین قبله مسلمانان جهان به دست صهیونیست های اشغال گر می گذرد و آنچه دست اشغالگران را در تجاوز و جنایت آزاد گذاشته، بی تفاوتی شمار زیادی از کشورهای اسلامی است.
اگر دول اسلامی در لبیک به رویکرد انقلابی ملت ایران و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، موضوع قدس را به مساله اصلی جهان اسلام تبدیل می کردند، امروز شاهد این همه جنایت و ددمنشی صهیونیست ها نبودیم.
پیروزی جبهه اسلام در برابر کفار و ظالمان وعده خداوند بزرگ در قرآن کریم است و امروز رژیم صهیونیستی نماد بارز جبهه ظلم و ستم در برابر ملتی مظلوم و بی دفاع است که وطنشان از سوی رژیمی جنایتکار به اشغال درآمده است.
حمایت از ملت های مسلمان و مظلوم جهان فارغ از قومیت و مذهب و نژاد، یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایران بود که پس از پیروزی بارها توسط حضرت امام خمینی (ره) اعلام شد.
نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام (ره) گام علمی و موثری برای ایجاد اتحاد میان مسلمانان برای پایان دادن به مناقشه مردم مسلمان و مظلوم فلسطین با صهیونیست ها بود.
روز جهانی قدس می توانست از 40 سال گذشته روزی برای وحدت، انسجام و یکپارچگی کشورهای اسلامی در برابر متجاوزان به خاک مقدس فلسطین باشد اما دریغا که دول اسلامی با بی توجهی به این مساله مهم، عملا صهیونیست ها را برای تجاوز به این سرزمین مقدس اسلامی تشویق کردند.
در سایه بی توجهی ها بسیاری از کشورهای اسلامی هر روز به میزان پیشروی صهیونیست ها و جنایات و کشتار آنها افزوده می شود و کشورهای اسلامی نیز چشم و گوش خود را بر روی این حقایق بسته اند.
کشورهای مدعی دموکراسی نیز که صهیونیست ها را در جبهه موافق و در راستای منافع خود می بینند از این جنایات حمایت می کنند و به جای جلوگیری از جنایات اشغالگران صهیونیستی و محکوم کردن آنها، فلسطینیان مظلوم را به آشوب طلبی محکوم می کنند.
اینک بعد از گذشت 40 سال از عمر با برکت جمهوری اسلامی، فلسطین و قدس همچنان مساله اول در میان مسئولان جمهوری اسلامی است و با همان رویکرد و انگیزه های اول انقلاب، دفاع از ملت مظلوم فلسطین در دستور کار ملت و دولت جمهوری اسلامی است.
اگرچه در این سال ها شاهد برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی برخی از ملت های مسلمان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بوده ایم اما باید کشورهای اسلامی بیدار شوند و نگذارند، پاره تن جهان اسلام در زیر یوغ اشغالگران صهیونیست از بین برود.
قبله اول مسلمین جهان امروز در سایه بی تفاوتی دول اسلامی، روزهای سختی را پشت سر می گذارد و صهیونیست ها، وقیحانه و بی شرم بر روی مردم مسلمان و روزه دار شلیک می کنند و آنان را به شهادت می رسانند.
جنایات صهیونیست ها در سرزمین فلسطین جزو نمونه های کم نظیر از تروریست دولتی، وحشی گری و جنایت علیه بشریت و نسل کشی است که تاریخ کمتر نمونه ای از آن به خود دیده است.
به اذعان مسئولان جمهوری اسلامی، مساله قدس امروز همچنان مساله اول مسلمانان است اما اگر این رویکرد به دیگر دولتمردان کشورهای اسلامی نیز سرایت کند و آن را دنبال کنند قدس آزاد خواهد شد و اثری از صهیونیست های جنایتکار باقی نخواهد ماند.
هر سال با شروع ماه مبارک رمضان و با نزدیک شدن به روز جهانی قدس، جنایات صهیونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین بیشتر می شود تا جایی که اشغالگران با گلوله مستقیم این مردم را به شهادت می رسانند.
اشغالگران از دست های خالی اما عزم راسخ و مصمم جوانان فلسطینی می ترسند و این عصبانیت آنها، بر دامنه جنایاتشان می افزاید.
لبیک به فراخوان تاریخی حضرت امام (ره) در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس و برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی در برخی از کشورهای اسلامی نیز به دیگر دلیل عصبانیت صهیونیست ها و افزایش جنایات آنها تبدیل شده است.
رهبر معظم انقلاب نیز در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) امسال نیز با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس تأکید کردند: حضور در این راهپیمایی و دفاع از مردم مقاوم و مجاهد و مظلوم فلسطین، در واقع گامی مهم در مسیر ساختن آینده بهتر است.
ملت مسلمان و روزه دار ایران اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال نیز در لبیک به آرمان های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بار دیگر با حضور در تظاهرات ضد صهیونیستی بار دیگر از ملت مسلمان فلسطین حمایت و جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم می کنند.
ملت ایران ثابت کرده اند تا آزادی قدس عزیز و نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی در کنار فلسطینیان هستند و از آرمان های آنان دفاع می کنند.
3033/8066/1772
**خبرنگار ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.