ایجاد زمینه و موقعیتی برای داشتن تفریحات سالم یکی از ضروریات هر جامعه ای تلقی می شود که علاوه براینکه در نشاط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت موثر است می تواند به مرکزی برای جذب گردشگر تبدیل شود.
این در حالی است که تنها شهربازی روباز کرمانشاه سال های بسیاری است رنگ تغییر و به روز شدن را به خود ندیده و نتوانسته محبوبیت گذشته خود را در میان کودکان و نوجوانان امروز کرمانشاهی به دست آورد.
کم و کاستی ها، مشکلات اعتباری، اتمام قرارداد 25 ساله و خلف وعده پیمانکار در زمینه اتمام زمان قرارداد و دیگر مشکلات حقوقی، موجب تعطیلی شهربازی کرمانشاه در اواسط تابستان سال 94 شد.
در سالهای اخیر بارها وعده نوسازی و احیای مجدد قلب بازی شهر به کرمانشاهیان داده شد که محقق نشدن آن موجب خو گرفتن کرمانشاهیان با چهره عبوس و فرسوده شهربازی شهرشان شد.
هم اکنون مدتی است که بازهم زمزمه های نوسازی و تلاش برای بازگشت جذابیت به چهره شهربازی شهر شنیده می شود که واگذاری یکساله آن به صورت اجاره ای به پیمانکار و همچنین تعیین تکلیف این مجموعه به صورت پروژه مشارکتی، اوضاع را دگرگون کرده و نوید فرارسیدن روزهای شاد در این مجموعه را می دهد.

** قرارداد یکساله برای بهترشدن حال و روز شهربازی
در همین راستا رییس کمیسیون امور عمرانی شورای اسلامی شهر کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: شهرداری برای ساماندهی و نوسازی شهربازی با سرمایه گذار بخش خصوصی قرارداد یکساله ای برای نصب دستگاه های جدید منعقد کرده که با پیگیری های به عمل آمده از طریق سازمان امور پارک ها و شهردار خواهان تسریع این امر شده ایم تا وضعیت موجود ساماندهی شود.
کامران ملکی ادامه داد: از سوی دیگر قرار براین است که تابستان امسال در قالب پروژه مشارکتی فراخوان کشوری انتشار یابد تا سرمایه گذاران داوطلب به صورت بلندمدت برای این امر اقدام کنند تا شهربازی که در شان مردم کرمانشاه است ایجاد شود.

** فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد
ملکی افزود: آخرین قرارداد در شهربازی کرمانشاه به بیش از 20 سال قبل باز می گردد.
وی با تاکید براینکه دیگر فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد، افزود: ضروری است که تابستان امسال مناقصه برگزار شود و افراد توانمند انتخاب شوند تا از این وضعیت کنونی خارج شویم.
این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه افزود: در این صورت زمین و مکان از ما خواهد بود و سرمایه گذار باید برای ایجاد مجموعه ای مدرن تلاش کند که شاید زمان آن از 10 تا 15 سال با توافق شهردار و مصوبه شورا متغیر باشد.

** چرا شهربازی سالها بدون تغییر مانده است؟
ملکی در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون برای مدرن شدن شهربازی اقدامی انجام نشده، افزود: همانطور که اشاره کردم از گذشته قراردادی بلندمدت از سوی شهرداری با پیمانکار منعقد شده بود و چون این قرارداد تمام نشده بود مجالی برای تغییر فراهم نشد و اکنون زمان قرارداد قبلی به پایان رسیده و فرصت برای انعقاد قرارداد جدید در راستای مدرن شدن ایجاد شده است.

** مشکلات حقوقی شهربازی رفع شده است
از سوی دیگر شهردار کرمانشاه از ساماندهی شهربازی به عنوان پروژه مشارکتی یاد کرد و گفت: این مجموعه در سال 95 پلمب شد که اکنون مشکلات حقوقی آن رفع شده و به صورت یکساله اجاره داده شده است.
آرش رضایی در ادامه از انتشار فراخوان برای جذب 15 ساله سرمایه گذار در قالب یک قرارداد بلندمدت خبر داد.

**هفت دستگاه قدیمی تاییدیه استاندارد دریافت کرده اند
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا با تاکید براینکه دستگاه هفت دستگاه فعال شهربازی تاییدیه استاندارد را دریافت کرده اند، گفت: تجهیزات جدید نیز در حال اخذ تاییدیه استاندارد هستند.
محمودرضا نیازی افزود: اخذ تاییدیه استاندارد به این شکل است که بازرس از تهران به کرمانشاه آمده و تاییدیه فنی در صورت نبود مشکل فنی به دستگاه اعطا می شود که علاوه بر آن اخذ دیگر تاییدیه ها همانند تاییدیه جوش و استقامت دستگاه نیاز است.
نیازی یادآور شد، ارائه گواهینامه آموزشی اپراتورهای کنترل کننده دستگاه های بازی به شرکت استاندارد ضروری است.


** 16 دستگاه در شهربازی فعال است
در ادامه مدیرعامل پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، با تاکید براینکه ساماندهی و نوسازی شهربازی کرمانشاه در دست اقدام است، اظهار داشت: بخشی از وسایل بازی مستهلک و فرسوده از شهربازی خارج شده و قطعات مابقی دستگاه ها به روز شده که با بررسی و نظارت کارشناسان اداره استاندارد تاییدیه گرفته و شروع به کار کرده اند.
سیروس کومه، از افزودن هشت دستگاه وسیله جدید بازی به این مجموعه خبر داد و گفت: هم اکنون نزدیک به 16 دستگاه وسیله بازی در شهربازی فعال است.
وی افزود: این هشت دستگاه جدید شهربازی توسط پیمانکاری تامین شده که شهرداری با وی قرارداد یکساله منعقد کرده است.

**فراخوان نوسازی شهربازی کرمانشاه در قالب پروژه مشارکتی
کومه ادامه داد: برای ساماندهی شهربازی رایزنی هایی برای انتخاب چند سرمایه گذار داخلی و خارجی مبنی برساخت این مجموعه به شکل مدرن به صورت بلندمدت در حال انجام است.
وی اظهار داشت: هم اکنون با توجه به نیاز موجود شهربازی، بتن ریزی و کف سازی توسط شهرداری انجام شده و سرویس های بهداشتی و سیستم روشنایی آن به روز شده و دستگاه های معیوب از رده خارج شده است.
کومه یادآور شد، از سوی دیگر در ضلع شمال شرقی مجموعه شهربازی یک پیست کارتینگ در دست احداث قرار دارد تا شهروندان بتوانند از آن استفاده لازم را ببرند.
طی روزهای اخیر در جلسات متعدد شهرداری، زمزمه هایی نیز برای حضور شرکت ایتالیایی در پروژه مشارکتی نوسازی شهربازی به گوش رسیده و امید است با برنامه ریزی مدون و پیگیری مستمر بار دیگر شهربازی شهرمان در میان خنده و شادی کودکان کرمانشاهی غرق شود.
شهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جای داده است.
گزارش از زهره کریم زاده
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.