روابط عمومی اداره کل استاندارد کرمانشاه روز دوشنبه به نقل از محمودرضا نیازی اعلام کرد: در جریان این بازرسی ها، 32 مورد نمونه برداری از طلاهای عرضه شده در طلافروشی ها صورت گرفت.
وی ادامه داد: از این تعداد نمونه برداری، 10 مورد عدم مطابقت شامل درج نشدن عیار مصنوع و کد شناسایی سازنده، مشاهده و نسبت به جمع آوری آن ها از طریق مراجع قانونی اقدام شد.
نیازی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد، تنها مرجع انگ گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها در کشور است، گفت: مصنوعات و زیورآلات طلا مشمول استاندارد اجباری بوده و تولید و فروش آنها بدون داشتن عیار مصنوع و کد سازنده ممنوع است.
مدیرکل استاندار کرمانشاه افزود: در همین راستا بازرسان این اداره کل در استان بازار تولید و عرضه مصنوعات طلای استان را زیرنظارت و کنترل مستمر خود قرار داده اند.
وی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها بر مواردی مانند جلوگیری از عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین تر از استاندارد، قاچاق و تقلب در طلای مصرفی نظارت می‌شود.
نیازی با اشاره به اینکه واحدها و کارگاه‌ های استان که در تولید مصنوعات طلا فعال هستند باید از اداره استاندارد کد شناسایی دریافت کنند، خاطرنشان کرد: این واحدها همچنین مکلف به ارائه آن به خریدار هستند.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اعلام رضایت از وضعیت عیار طلا نسبت به سال‌های گذشته تصریح کرد: اکثر مصنوعات طلای تولید شده در کارگاه های تحت پوشش استان با عیار استاندارد (18 عیار) مطابقت داشته و عمده این مصنوعات دارای خلوص 750 می‌باشد.
وی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده طلای فاقد کد شناسایی در مراکز صنفی و یا مشاهده فاکتور فروش بدون درج کد شناسایی، اداره کل استاندارد کرمانشاه را از طریق تلفن گویای 1517 در جریان قرار دهند تا با متخلفان و عرضه کنندگان متخلف برابر قانون برخورد شود.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.