به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این مراسم، با بیان اینکه این مرکز در زمینی به مساحت یک هزار و 800 متر مربع ساخته می شود، گفت: بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این مرکز هزینه می شود.
فیض الله منصوری، با بیان اینکه این مرکز در سه طبقه ساخته می شود، افزود: در این مرکز بخش های اورژانس ویژه کودکان مبتلا به سرطان، هماتولوژی، آنکولوژی، شیمی درمانی سرپایی و بستری، مراقبت های ویژه، مددکاری، روانشناسی و اتاق بازی دایر خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه این مرکز به همت موسسه خیریه مهرآئینان مهر ساخته می شود، گفت: این موسسه از سال 86 با هدف ارائه خدمات درمانی، دارویی، حمایتی و تسکینی شامل مددکاری و روانشناسی در استان کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی اظهار کرد: این موسسه با حمایت خیران استان تاکنون، بیش از 450 کودک سرطانی را زیرپوشش قرار داده و سالانه به طور میانگین چهار میلیارد ریال هزینه درمانی و خدماتی را پرداخت می کند.
او گفت: این موسسه غیر از این خدمات و هزینه ها، دستگاه فلوساتیومتری به ارزش بیش از چهار میلیارد ریال، دستگاه رگ یاب به ارزش 350 میلیون ریال و میکروسکوپ سه چشمی به ارزش 300 میلیون ریال برای مراکز درمانی استان خریداری کرده است.
او تجهیز بخش انکولوژی به دستگاه های سرمایشی و گرمایشی، خرید وسایل آموزشی و کمک آموزشی و تجهیز اتاق بازی کودکان را از دیگر خدمات این موسسه خیریه در کرمانشاه عنوان کرد.
منصوری با اشاره به چشم انداز این موسسه در خصوص ساخت مرکز درمانی فوق تخصصی سرطان کودکان با حفظ ارزش و شان و منزلت مردم و بیماران استان، گفت: این موسسه موفق به عقد تفاهم نامه ای 99 ساله با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای ساخت این مرکز در محوطه بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی شده است.
وی اظهار داشت که براساس این تفاهم نامه، موسسه خیریه مهرآئینان مهرعلاوه بر ساخت این مرکز در توسعه اورژانس این بیمارستان نیز اقدام می کند.
اکنون در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه 17 بیمارستان دولتی و غیردولتی فعال است.
20 اردیبهشت امسال نیز وزیر بهداشت در سفری 2 روزه به کرمانشاه 40 پروژه حوزه بهداشت و درمان را با بیش از 295 میلیارد ریال اعتبار افتتاح کرد.
بیمارستان فوق تخصصی دکتر محمد کرمانشاهی جزو هفت بیمارستان دولتی شهر کرمانشاه است که به صورت تخصصی به کودکان و نوجوانان خدمات درمانی ارائه می دهد.
این بیمارستان با 150 تخت فعال و حدود 15 فوق تخصص کودکان و نوجوانان یکی از مراکز درمانی فوق تخصصی منطقه غرب کشور محسوب می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.