به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رحیم‌ جعفری روز دوشنبه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارکنان مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در تالار وحدت این شهر، افزود: تا 2 سال آینده هفت پروژه بزرگ را در استان اجرایی می کنیم که کمک های بسیاری به توسعه فضاهای فرهنگی استان خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در ساخت این پروژه ها نگاه فنی و عمرانی عالی لحاظ شده است، گفت: 314میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای ساخت این پروژه ها در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه اظهار کرد: 37 هزار متر مربع فضای فرهنگی در کرمانشاه داریم که با افتتاح طرح های در دست اجرا این فضا 2 برابر خواهد شد.
او گفت: با افتتاح این پروژه ها که کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، سرانه فضای فرهنگی برای هر کرمانشاهی به 45 سانتی متر می‌رسد.
وی اضافه کرد: در سال 96، 50درصد اعتبارات به شهرستان ها اختصاص پیدا کرد که کمک خوبی برای آنان بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه توضیح داد: سال گذشته 12میلیارد و 500میلیون ریال اعتبار استانی برای اشتغالزایی به بخش فرهنگ و ارشاد تخصیص داده شد که تمام آن جذب شد و تاکنون نیز در این رابطه 50 درصد طرح ها به بانک ها معرفی شده اند.
او اضافه کرد: همچنین 350 طرح دیگر‌ نیز با منظور اشتغالزایی آماده معرفی به اداره کل کار رفاه و امور اجتماعی است که به بیش از 40 میلیارد ریال بودجه نیاز دارند.
وی تاکید کرد: برای اجرای این‌طرح ها‌علاوه بر اعتبارات استانی به اعتبارات ملی نیز نیاز داریم.
او همچنین با بیان اینکه در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم ‌نامه ای با استانداری امضا خواهد شد، گفت: تفاهم‌ نامه ای که به امضای استاندار و وزیر ارشاد می‌رسد انقلابی در تاریخ وزارت ارشاد محسوب می شود که بر اساس آن برای اجرای 880میلیارد ریال طرح برنامه ریزی خواهد شد که حدود 650 میلیارد ریال در بخش عمرانی سهم استان و نزدیک به ٣0٠ میلیارد ریال نیز سهم وزارت ارشاد است.
وی تصریح کرد: در بخش فعالیت های فرهنگی و هنری بیش از ٢0٠ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که 1٣0میلیارد ریال سهم وزارت ارشاد و ٧0 میلیارد ریال نیز سهم استان است.
وی متذکر شد: اعتبارات پیش بینی شده در تمام بخش ها اعم از معاونت های فرهنگی، هنری، قرآنی، سمعی و بصری و کانون های مساجد مشخص شده است.
وی با اشاره به تعیین اعتبارات چندین پروژه عمرانی در این تفاهم نامه، گفت: پروژه تالار مرکزی شهر کرمانشاه که وزارتخانه 100 میلیارد ریال اعتبار را در این تفاهم نامه آورده است، مشروط به شناسایی و تملک زمین آن است.
وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه باید برای اهالی فرهنگ‌ فضایی امن را ایجاد کرد، گفت: ایجاد فضایی امن، با آرامش خاطر و پر از صمیمت برای اهالی فرهنگ و هنر و کارکنان اداره ارشاد یک امر زیر بنایی است که ما همواره به آن توجه می‌کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری 2 روزه یکشنبه شب وارد استان کرمانشاه شد و حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان و امضای تفاهم نامه، بازدید از چند مجتمع فرهنگی و هنری، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های شرق استان در صحنه، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر کرمانشاه و نشست مطبوعاتی از جمله برنامه های او است.
7445‎/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.