به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین استان که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران، امروز به یک مطالبه عمومی در میان مردم تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه بازگشایی مرز خسروی، تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی استان خواهد داشت، افزود: علاوه بر آن در ایام اربعین حسینی که بزرگترین راهپیمایی مسلمانان جهان به حساب می آید نیز به تردد آسان و سریعتر زائران کمک زیادی می کند.
بازوند ادامه داد: سال گذشته و با وجود تمامی امکاناتی که فراهم شد، با وجود وعده های از پیش داده شده توسط طرف عراقی، در نهایت تردد زائران از مرز خسروی برای شرکت در مراسم اربعین میسر نشد که بسیار امیدوارم این اتفاق در مراسم امسال رخ دهد.
استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به اینکه قرار است آقای جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی به کرمانشاه سفر کند، خاطرنشان کرد: در این سفر حتما مسائل مربوط به بازگشایی مرز خسروی با جدیت دنبال می شود.
وی گفت: هرچند در دیداری که با آقای ظریف وزیر امور خارجه داشتم ایشان بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی نسبت به بازگشایی مرز خسروی و تردد زائران تاکید داشت، ضمن اینکه آقای جهانگیری نیز در دیدار که به تازگی با وی داشتم ایشان نسبت به بازگشایی مرز برای مراسم اربعین سال 97 ابراز خوشبینی کرد.
بازوند گفت: در سفری نیز که چندی پیش به استان دیالی عراق داشتم تفاهم نامه ای با استاندار دیالی منعقد شد که یکی از بندهای آن در خصوص امکان تردد زائران ایرانی از مرز خسروی برای مراسم اربعین حسینی بود.
مدیر ارشد استان در ادامه بر فراهم کردن تمامی زیرساخت های لازم برای تردد زائران تاکید کرد و گفت: یکی از مسائل مهم در این خصوص فراهم کردن بحث بهداشتی و درمانی است که با سفر فردای آقای هاشمی وزیر بهداشت به استان به صورت جدی دنبال می شود.
وی در پایان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و استان کرمانشاه کاملا برای بازگشایی مرز خسروی آماده هستند و این طرف عراقی است که باید با همکاری لازم امکان تردد زائران را از این مرز فراهم کند که انشاالله این اتفاق رخ دهد.
مرز خسروی یکی از پایانه‌های رسمی و بین‌المللی ایران است که در شهرستان قصرشیرین واقع شده که ارتباط زمینی ایران و بخش عربی عراق را برقرار می کند.
با توجه به حضور بیش از 2 میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین، در صورت بازگشایی مرز خسروی و اینکه این مرز با 300 کیلومتر فاصه نزدیکترین نقطه به کربلای معلاست، پیش بینی می شود بیش از 500 هزار زائر بتوانند از این طریق به عتبات عالیات سفر کنند.
اربعین امسال طبق تقویم روز سه شنبه هشتم آبان مصادف با 20 صفر خواهد بود.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.