به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی پس از ورود به شهرستان سرپل ذهاب و استقبال مسئولان از وی ، با حضور در مرکز درمانی روستای قلعه بهادری سرپل ذهاب ، پس از معاینه و ویزیت رایگان 20 تن از مردم این شهرستان ، 16 عمل جراحی نیز بر روی چشم بیماران انجام داد.
وی پس از بازدید از مناطق زلزله زده غرب کرمانشاه ، در مرکز خیریه غیردولتی نوآوران سلامت سرپل ذهاب نیز حضور یافت و در سخنانی اظهار داشت: در این مرکز خیریه تاکنون بیش از سه هزار ویزیت و تعداد قابل توجهی عمل جراحی انجام شده است که جای تقدیر است.
وزیر بهداشت ، با اشاره به فعالیت‌های مرکز خیریه نوآوران سلامت در سرپل ‌ذهاب بیان کرد: در روزهای اخیر بیش از 110 عمل و بیش از یک هزار مورد خدمات دندانپزشکی در این مرکز انجام شده است.
قاضی زاده هاشمی، از حضور داوطلبانه پزشکان ، پرستاران و کادر درمانی در مناطق زلزله زده تشکر کرد و گفت: خوشحالم که چنین افراد فداکاری وجود دارند و از این گونه افراد در جامعه پزشکی کم نیستند و به همه آنها افتخار می کنم.
وی با بیان اینکه در مرکز خیریه نوآوران سلامت بیشتر عمل جراحی آب مروارید و ناخونک انجام می‌شود و برای موارد دیگر همچون انحراف چشم نیز مراجعه کننده دارد ، بیان کرد: احساس من این است که مردم از این خدمات راضی هستند.
وی افزود: همه عمل های جراحی به جز مواردی که نیاز به دستگاه های پیچیده دارد، در این مجموعه صحرایی انجام می شود و مواردی نیز که نیاز باشد به مرکز استان ارجاع داده می شود.
وی گفت: فطرت انسانی است که این پزشکان نوع دوست و داوطلب را به این منطقه سوق داده و هنر می خواهد که اینها را شکوفا کند و انسان اگر کار خیر و اثر نیکی از خود به جای بگذارد، از زندگی بهترین استفاده را کرده است.

** افتتاح مرکز جامع سلامت در سرپل ذهاب با حضور وزیر بهداشت
مرکز جامع سلامت درمانگاه جابری با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و شماری دیگری از مسئولان در سرپل ذهاب افتتاح و به بهره برداری رسید.
رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ ذهاب در حاشیه افتتاحیه این طرح در سخنانی اظهارداشت: مرکز بهداشتی درمانی جابری سرپل ذهاب با 599 متر مربع زیربنا و با صرف هشت میلیارد و 200 مییلوین ریال اعتبار تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
مازیار طهماسبی با بیان اینکه طی یک هفته اخیر این مرکز بهداشتی درمانی با پنج باب خانه بهداشت و برخورداری از 20 نیرو تجهیز شد و هم اکنون در حال بهره برداری است ، ادامه داد: بخشی از زمین مورد نیاز این طرح در قالب چهار هزار و 800 متر مربع توسط خیر نیکوکار طاهر مرادی اهدا شد و نقش تجری نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی نیز در بهره برداری از این مرکز درمانی قابل ستایش است.
وی جمعیت زیر پوشش مرکز جامعه سلامت درمانگاه جابری سرپل ذهاب را چهار هزار و 500 تن اعلام کرد و گفت: این مرکز نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی سرپل ذهاب به مرز است و از جمعیت زیرپوشش آن ، 58 تن در زلزله 21 آبان 1396 جان خود را از دست داده اند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
7079/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.