به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان عصر شنبه در آیین افتتاح بیمارستان 320 تخته خوابی بهلول گناباد که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، افزود: تعداد تختهای بیمارستانی این استان در ابتدای دولت یازدهم چهار هزار و 880 تخت بود.
وی ادامه داد: از مجموع یکهزار و 800 طرح عمرانی نیمه تمام به جا مانده از دولت دهم در استان خراسان رضوی، از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون یکهزار و 330 طرح تکمیل و بقیه در حال اجرا است.
وی اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید در مجموع 46 هزار و 661 طرح تجمیعی شامل طرحهای دهه فجر، هفته دولت و سفر ریاست جمهوری در استان خراسان رضوی بهره برداری شده است.
وی سرعت بخشی در اجرا و پیشرفت طرح های عمرانی در دولت یازدهم را نتیجه اعتماد مردم به این دولت دانست و گفت: دولت تدبیر و امید در راستای آرمانهای انقلاب اسلامی در زمینه پیشرفت عادلانه و متوازن در جامعه گام های موثری برداشته است.
وی با اشاره به مصاحبه یکی از افراد که عنوان کرده بود که وزرای دولت تدبیر و امید افراد ثروت مندی هستند، گفت: وزرای این دولت افراد توانمند و فرهیخته ای هستند که در خارج از دولت هم ، با توجه به علم و توانمندی ها و ظرفیتهای خود درآمدهای خوبی داشته اند.
استاندار خراسان رضوی گفت: از جمله این افراد می توان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد که به فراخور علم و تخصص و درایت خود امروز در قالب کابینه دولت تدبیر و امید منشاء خدمات بسیار خوبی به مردم و جامعه شده است.
نایب رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی و نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: از مجموع 200 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای تکمیل و توسعه زیرساختهای بیمارستان علامه بهلول گنابادی، تاکنون حدود 140 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
حمید بنایی گفت: با توجه به زلزله خیز بودن گناباد و بجستان و نیز ظرفیتهای این شهرستان ها به عنوان قطب منطقه ای امداد و نجات؛ راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی در گناباد ضروری است.
بیمارستان 320 تختخوابی علامه بهلول گنابادی روز شنبه در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
برای ساخت این بیمارستان با زیربنای 23 هزار و 835 مترمربع در هفت طبقه 800 میلیارد ریال هزینه شده است.
بیمارستان بهلول گنابادی شامل بخشهای جراحی، اطفال، داخلی، زایشگاه، مامایی، اتاق های عمل، همودیالیز، داروخانه، مراقبتهای ویژه، ‌مراقبتهای ویژه قلب، آزمایشگاه مرکزی، رادیولوژی دیجیتال، ماموگرافی، سونوگرافی، سی.تی.اسکن و ام.آر.آی است.
همچنین با حضور وزیر بهداشت و استاندار خراسان رضوی عملیات اجرایی مجتمع بهداشتی و درمانی شادروان محمد علیزاده در گناباد آغاز شد.
ساخت این مجتمع با 2 هزارو 152 مترمربع زیربنا در چهار طبقه؛ 30 میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت و در بخش های آموزش بهورزی، پایگاه سلامت و خانه بهداشت فعالیت خواهد کرد.
زمین این مجتمع توسط مرحوم علیزاده و همسر وی مرحومه صدیقه خزاعی به دانشگاه علوم پزشکی گناباد اهدا شده است.
7545/2095/6012 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.