خسرو شهبازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح گلخانه‌های استان تا پایان سال 1395 برابر با 42 هکتار بود که در سال 1396 نیز 8.5 هکتار به سطح گلخانه‌های موجود استان افزوده شده است.
وی تصریح کرد: این افزایش سطح موجب افزایش سه هزار و 600 تن تولید و 102 نفر اشتغال شده است.
وی تولیدات گلخانه ای استان را شامل محصولات خارج از فصل، گل شاخه بریده و توت فرنگی اعلام کرد.
او با اشاره به تدوین برنامه افزایش صد درصدی سطح کشت گلخانه ای برای سال جدید تصریح کرد: حمایت های تسهیلاتی ویژه ای برای ایجاد و توسعه گلخانه ها در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه اضافه کرد: برای متقاضیان جدید احداث گلخانه و گلخانه های غیرفعال تسهیلات با سود 6 و چهار درصد در مناطق محروم و جنگ زده در نظر گرفته شده است.
شهبازی گفت: همچنین برای توسعه شهرک های گلخانه ای در سطح 416 هکتار در قالب 15 شهرک گلخانه ای در شهرستان های کرمانشاه، صحنه، پاوه، روانسر، اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب در برنامه ششم در نظر گرفته شده است که می تواند در زمینه ایجاد اشتغال و تولید درآمد و صادرات نقش بسزایی ایفا کند.
وی اظهار کرد: در کشت های گلخانه ای میزان مصرف آب بسیار کم بوده بطوریکه مصرف آب 6 برابر کمتر از فضای باز بوده و میزان تولید نیز 6 برابر می باشد که به همین دلیل از لحاظ درآمدزایی بسیار صرفه اقتصادی دارد.
گفتنی است برنامه توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای به تعداد 15 واحد و در سطح 415 هکتار (259 هکتار مفید) در طول برنامه ششم توسعه در دست اقدام است.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
میزان تولید گندم آبی و دیم استان در سال زراعی 96-95 بیش از 841 هزار تن بود که از این میزان بیش از 646 هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.
همچنین 261 هزار و 880 تن جو آبی و دیم در سال زراعی 96-95 در استان کرمانشاه تولید شد.
سال زراعی گذشته با برداشت 9 هزار و 271 کیلوگرم در هکتار رکورد عملکرد کلزا در کشور توسط استان کرمانشاه شکسته شد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.