به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهرداد سالاری روز چهارشنبه در حاشیه سفر یک روزه و بازدید از قصرشیرین افزود: تلاش بر رونق اقتصادی قصرشیرین است و تا این کار انجام نشود رسیدن به جایگاه واقعی مورد انتظار مردم این شهرستان فراهم نخواهد شد.
وی بیان کرد: توسعه روابط خارجی و مبادلات مرزی از برنامه های اصلی است که می تواند مشکلات این شهر مرزی را برطرف کند و بی شک از تمام ظرفیت ها و امکانات برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.
وی اظهارداشت: کشاورزی یکی دیگر از ظرفیت های مهم برای توسعه قصرشیرین است و توسعه این بخش و احیای محصولات گلخانه ای ، شکوفایی رونق اقتصادی و توسعه قصرشیرین را به همراه دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد که در تابستان به طور صد درصد کار بازسازی در سطح روستاهای قصرشیرین انجام می شود و در سطح شهر هم کارهای خوبی در حال انجام است و فرمانداری به صورت مداوم این فعالیت ها را رصد می کند.
سالاری در خصوص بازگشایی مرز خسروی نیز گفت: فرماندار قصرشیرین و استاندار کرمانشاه تلاش زیادی می کنند تا این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شود و دستورالعمل های ابلاغی و اجرایی از سوی وزارت کشور در خصوص اربعین و تردد زوار از مرز خسروی نیز صادر شده است.
وی اضافه کرد که در مجموع ، مذاکره ها تاکنون خوب بوده و امید است طرف عراقی نیز این آمادگی را داشته باشد که امسال شاهد بازگشایی مرز خسروی باشیم.
فرماندار قصرشیرین نیز گفت: تلاش می کنیم در جریان بازسازی قصرشیرین در اثر زلزله مهیب آبان ماه پارسال بخش های حاشیه نشین این شهرستان که به شهر ملحق شده اند را بازسازی کنیم تا از خدمات شهری نیز بهره مند شوند.
فرامرز اکبری با بیان اینکه با استفاده از این فرصت ، تسهیلات ستاد بازسازی به مردم مناطق حاشینه نشین نیز پرداخت می شود ، ادامه داد: واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات به مستاجران برای ساخت خانه نیز از دیگر برنامه های در دست اقدام است.
وی اظهارداشت: با بهره برداری و تخصیص آب سه سد که در حوزه شهرستان قصرشیرین است و همچنین طرح سامانه گرمسیری و تخصیص آب آن به اراضی کشاورزی ، تحول بزرگی در زمینه رشد محصولات کشاورزی و اشتغال پایدار در قصرشیرین ایجاد خواهد شد.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه و برخورداری از 186 کیلومتر مرز با عراق ، دارای 2 مرز رسمی و بین المللی پرویزخان و خسروی است.
هم اکنون بیش از 54 درصد از حجم کالاهای صادراتی غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود.
بازدید از مرز پرویزخان، بررسی آخرین روند بازسازی ، بازدید از مناطق حاشیه نشین شهر، زیرساخت های اربعین و روند بازسازی در سطح روستاهای قصرشیرین مهمترین برنامه های معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه به قصرشیرین بود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود یکصد هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.