متن کامل این یادداشت بدین شرح است: برگزاری دادگاه متهمان دخیل در حمله تروریستی سال گذشته که متاسفانه تعدادی از اهالی چند شهر غربی استان در رده عناصر مهاجم و پشتیبان آن بودند بار دیگر ضرورت پرداختن به مفهوم همبستگی ملی و قرار گرفتن آن در کانون توجه دولت و نخبگان را نشان داد.
واقعیت این است که به هر دلیلی در بخشی از استان کرمانشاه، زمینه‌ای ایجاد شد که گروهک تروریستی داعش بتواند تعدادی را با خود همراه کند و به وسیله آن‌ها تلاش نماید دست به اقدامات کور تروریستی بزند.
گرچه اقدام محدود آن‌ها نتوانست تاثیر چندانی بر امنیت کشور بگذارد؛ اما بایستی تلاش کرد در همین سطح محدود و مذبوحانه نیز فرصت و مجالی برای بروز و ظهور این‌ گونه گروه‌ها باقی نماند.
در این راه توجه جدی به موضوع همبستگی ملی و پیش‌ نیازهای لازم برای تقویت آن ضروری به نظر می‌رسد. یکی از این پیش‌ نیازهای مهم، توسعه اجتماعی است. توسعه اجتماعی عموماً با چهار شاخص اصلی عدالت اجتماعی، وحدت و انسجام اجتماعی، کیفیت زندگی و کیفیت افراد و ظرفیت‌های انسانی تعریف می‌شود.
جامعه زمانی می‌تواند به توسعه اجتماعی برسد که افرادش فارغ از اختلافات فرهنگی و زبانی، تنش‌های قومی و اختلافات مذهبی و... به منافع اجتماعی و انسجام و وحدت ملی بیندیشند.
در این راه نحوه و شکل توزیع امکانات و منابع و به ‌طورکلی توجه جدی به مفهوم عدالت اجتماعی و داشتن برنامه و اراده برای عملی کردن آن ضروری است. تصمیم‌ گیران و برنامه ریزان استان بایستی برای این موضوعات هر چه زودتر فکری کنند و آن را به روزگاری دیگر موکول نکنند.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.