به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رحیمی روز سه شنبه در نشست با نمایندگان بنیاد برکت و فعالان اقتصادی کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، کمک به حل مشکلات اقتصادی کرمانشاه را در راستای کمک به استان های دیگر دانست و گفت: مهاجرت بیکاران دیگر مناطق کشورمان، مشکلاتی را کرمانشاه به دنبال داشته است.
رحیمی، راه اندازی دوباره بنگاه های اقتصادی تعطیل و نیمه فعال استان کرمانشاه را یکی از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید دانست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه جنگ و مرزی بودن را عامل رشد نکردن صنعت در این استان دانست و از مسئولان بنیاد برکت که مورد عنایت مقام معظم رهبری برای کمک به مناطق محروم است، خواست توجه بیشتری به استان داشته باشند.

** آمده ایم کرکره صنعت را بالا بکشیم
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز در این جلسه، فلسفه وجودی بنیاد برکت را کمک به بنگاه های اقتصادی و بخش خصوصی دانست و گفت: بنیاد برکت در پی بالا کشیدن کرکره های صنعت در استان کرمانشاه است.
سردار رضا شاه ویسی اعلام کرد: بنیاد برکت بابت مشارکت و کمک های اقتصادی خود هیچ سودی از بنگاه های اقتصادی دریافت نمی کند.
وی سرمایه بنیاد برکت را بیت المال خواند و گفت: بنگاه های اقتصادی باید ظرف سه تا پنج سال این کمک ها را در قالب قسط بندی که برای آنها انجام می شود، برگردانند.
شاه ویسی در پایان کمک به اقتصاد کشور را وظیفه بنیاد برکت دانست و گفت: این بنیاد همواره پشتیبان کارآفرینان و بنگاه های اقتصادی در مناطق محروم است.
در این جلسه مشکلات اقتصادی چهار بنگاه اقتصادی استان کرمانشاه با مسئولان بنیاد برکت مورد بررسی قرار گرفت.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و با نرخ 22 درصد بیکار، بیشترین نرخ بیکاری در کشور را دارد.
هم اکنون حدود یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی در استان کرمانشاه فعال است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.