به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری روز جمعه در همایش صعود بسیجیان کشور به ارتفاعات بازی دراز در سرپل ذهاب ، خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی افزود: پنبه تغییر راهبرد در جمهوری اسلامی ایران را از گوش خود بیرون بیاورید ، خط مشی ما را امام راحل ترسیم کردند و رهبر فرزانه انقلاب نیز روز به روز این راهبرد ها را تحکیم کرده اند.
وی اظهار داشت: اینکه آمریکا ، متحدانش و برخی کشورهای مرتجع منطقه حرف از تهدید و تحریم بزنند کاری از پیش نخواهند برد چرا که ملت ما سرد و گرم چشیده و معجزات الهی را لمس کرده اند.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با ترقه بازی در اطراف خود به جایی نخواهد رسید ، بیان کرد: ملت ایران تکفیری ها و کشورهای مرتجع را از مرزهای ایران و حتی از عراق و سوریه بیرون کرد و این توفیق ها در سایه توکل به خداوند متعال حاصل شده است.
وی با اشاره به اینکه ائتلاف های کودکانه به عمر رژیم صهیونیستی اضافه نخواهد کرد و مردم منطقه همه طرح ها و حرف ها را شنیدند ، قول های توسعه غربی را دیدند که به کجا کشید ، اظهارکرد: مردم منطقه با حضور گروه های تکفیری طعم واقعی معنای توسعه غربی را چشیده اند و البته حمایت های ایران و خون هایی که خود مردم منطقه برای آزادی ملت های خود داده اند را هم دیدند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد که تحریم های دشمنان علیه ایران اسلامی و در سرزمین سرشار از نعمت های خدادادی بی اثر است و بدخواهان نظامی راه به جایی نخواهند برد.
سرلشکر باقری گفت: دولتمردان ما با قدردانی از نعمت های خدادادی ، حرکت در مسیر شهدا و اتکا به قدرت مردم بر مشکلات پیروز خواهند شد چرا که این سنت خداست که اگر صداقت و اخلاص ببیند ، نصرت عطا خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استان کرمانشاه از ابتدای انقلاب تاکنون مظهر ایستادگی و مقاومت بوده و هنوز هم جوانان این دیار در دفاع از انقلاب و ایران اسلامی و حریم اهل بیت (ع) در خط مقدم هستند
وی اضافه کرد که وجب به وجب منطقه بازی دراز گواه رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی است و خون پاک شهدا به ایران اسلامی عزت و آبرو بخشید.
وی گفت: راهپیمایی پرشکوهی که هرسال در این مکان مقدس به همت و مهمانپذیری مردم کرمانشاه برگزار می شود ، در حقیقت یک راهپیمایی اربعین و یک راهپیمایی برای همدردی با مظلومان عالم و حمایت از رانده شده ها از سرزمین های اشغالی است.
این فرمانده ارشد نظامی گفت: کرمانشاه سرزمین بی بدیلی است که با امکانات خدادادی می تواند بهشتی در سینه ستبر ایران باشد ، منطقه ای که برادران شیعه ، سنی و اهل حق در آن دست در دست هم با خصلت پهلوانی خود در صحنه های مختلف ایستاده اند و حضوری موثر داشته اند.
سرلشکر باقری با بیان اینکه مردم ایران قدردان ایستادگی مردم غیور کرد در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر دشمن بعثی هستند ، گفت: دشمن همواره سعی داشت به هر وسیله ای که شده به ارتفاعات بازی دراز سرپل ذهاب نفوذ و استان کرمانشاه را تصرف کنند ، اما مردم غیور کرد در کنار نیروهای مسلح در برابر دشمن بعثی تا دندان مسلح مقاومت و ایستادگی کردند و متجاوزان را به عقب راندند.
وی ادامه داد: اگر امروز امنیت پایدار داریم و دولتمردان ما در سایه این امنیت به توسعه کشور می پردازند ، مرهون خون پاک شهدا و ایثارگرانی است که با جان خود این مهم را برای کشورمان به ارمغان آوردند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور میلیونی مردم در یادمان های عملیاتی جنگ تحمیلی گفت: این شوخی نیست که سالانه 6 میلیون تن از یادمان های جبهه دیدن می کنند و به قصد زیارت از خاک این مناطق تبرک می جویند و این یک اتفاق مهم است که از سال گذشته تاکنون بیش از یک میلیون تن از یادمان های دفاع مقدس در غرب کشور و کرمانشاه دیدن کردند.
وی گفت: این فراتر از یک معجزه است که یک ملت بعد از جنگ سخت و نرم ، تحریم و عملیات روانی دشمن اینگونه می ایستد و می ماند که بی شک رمز آن در بازگشت به اسلام ، تبعیت از ولایت و داشتن جوانانی است که بزرگترین سرمایه کشور هستند، جوانانی که بازی درازها را خلق کردند.
بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان سه شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.
در عملیات بازی دراز، 54 دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، 2 فروند بالگرد، 2 دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از 2 هزار و 200 سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته زخمی و اسیر شدند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت 856 شهید، یک هزار و 400 جانباز و 112 آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.
7079/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.