به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو روز چهارشنبه در مراسم روز ارتش در ارومیه افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با اتکا به نیروهای داخلی و با راهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب امنیتی پایدار را در کشور حاکم کرده است.
وی ادامه داد: امنیت امروز کشور یک الگوی بزرگ برای کشورهای منطقه است تا بدانند امنیتی که توسط استکبار به وجود آمده باشد، استیجاری است و دوام و پایداری ندارد.
وی اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران در تلاش هستند تا کشور را ناامن کنند ولی بدانند که ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی صحنه های حساس کشور حضور دارد و نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کند.
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: نیروی زمینی ارتش با دور اندیشی امام راحل جان تازه گرفت و در 39 سال گذشته نیز در دل بحران ها و چالش ها مسیر رشد و تعالی را طی کرده است.
امیر سرتیپ دوم حاجیلو با اشاره به اینکه ارتش دژی مستحکم و مدافع قرآن، اسلام و ملت ایران است، گفت: ارتشیان با پیروی از فرامین دین اسلام در خدمت قرآن تلاش می کنند تا مسیر تعالی را بیش از پیش طی کنند و پاسخگوی هر نوع تهدید باشند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به اینکه امام راحل وجود ارتش را واجب می دانستند و همواره بر آن تاکید می کردند، گفت: امام خمینی (ره) 29 فروردین را به نام روز ارتش نامگذاری کردند و با این فرمان نقشه های شوم دشمنان برای انحلال ارتش در اوایل انقلاب نقش بر آب شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: امام راحل با کیاست و هوشیاری خود که برخاسته از تدابیر قرآن و آموزه های دینی بود، می دانستند که دشمنان از کینه توزی علیه جمهوری اسلامی دست نخواهند کشید و بر این اساس وجود ارتش را تثبیت و پابرجا کردند.
وی ادامه داد: دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال ارادت خود را به دین اسلام و جمهوری اسلامی ایران به اثبات رسانده و در تمامی صحنه های حساس کشور حضور داشته اند و ثابت کردند که ارتش این خاک ارتش دین اسلام و آموزه های دینی است.
وی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها ارتشی است که در مقابل قرآن کریم رژه می رود که این امر برای ارتشیان یک افتخار بزرگ بوده و ملت ایران هم به داشتن چنین ارتشیانی افتخار می کند.
به گزارش ایرنا، در این آیین یگان های نمونه نیروهای مسلح مستقر در ارومیه از مقابل تمثال مبارک امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری رژه رفتند.
29 فروردین، سالروز پیام تاریخی امام راحل در خصوص تثبیت جایگاه ارتش در کشور، به نام روز ارتش نامگذاری شده است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.