به گزارش ایرنا، محمودرضا مرادی چهارشنبه شب در ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این میزان سم ‌پاشی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کشور در مناطق زلزله زده انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه روان آب ها در مناطق زلزله زده از نظر بهداشتی مشکل ساز هستند، گفت: آب پس از مدتی ماندگاری منجر به گسترش حشرات و بیماری ها می شود و در صورتی که نتوانیم ‌حشرات را کنترل کنیم زمینه گسترش بیماری سالک فراهم خواهد شد.

** مبارزه با سالک اولویت است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمانشاه نیز در این ‌جلسه اعلام کرد: مقابله با بیماری سالک اولویت اصلی ما در مناطق زلزله زده است.
ابراهیم شکیبا افزود: واکسیناسیون لازم در زمینه بیماری های کزاز و هاری انجام شده و مادران ‌باردار به غیر از کسانی که در زلزله فوت کردند، سالم زایمان داشتند.
وی با بیان اینکه آموزش های لازم به منظور آگاه سازی مردم زلزله زده به صورت مداوم در حال انجام است، گفت: تاکنون سه مرحله سم پاشی توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم ‌پزشکی عنوان ‌کرد: اکنون دور بعدی سم ‌پاشی ها با نظارت شهرداری ها در حال انجام ‌است.
به گفته شکیبا، سم ‌پاشی علیه جوندگان در شهرها به خوبی انجام‌ شده اما این موضوع در روستاها مغفول مانده و دهیاری ها و بخشداری ها تاکنون اقدامی ‌نکرده اند.
وی اعلام کرد: 19 روستا در سرپل ذهاب و 24 روستا در قصرشیرین هسته های اصلی بیماری سالک هستند که نیاز به اقدام ‌فوری دارند.

** انتقال زباله ها در مناطق زلزله زده
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: بنیاد مسکن زباله های سطح شهر را به مناطق مورد نظر به خوبی منتقل کرده اما این‌ بنیاد در سطح روستاها عملکرد مطلوبی نداشته باشد.
ابراهیم الهی تبار تاکید کرد: فاضلاب و روان آب های ایجاد شده در مناطقی که برای اسکان موقت زلزله زدگان در نظر گرفته شده اند، مشکل ساز هستند.
وی تاکید کرد: برای مبارزه با سگ‌های ولگرد نیز از طعمه استفاده خواهد شد تا هرچه زودتر مشکل سگ‌های ولگرد در سطح شهرهای زلزله زده رفع شود.
الهی تبار با بیان اینکه برطرف کردن کدورت آب مناطق زلزله زده و تامین آب شرب سالم بر عهده شرکت آب و فاصلاب است، گفت: واکسیناسیون دام‌ها نیز به صورت جدی توسط‌ جهاد کشاورزی در حال انجام است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
8066/7445
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.