فرامرز اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورود تانکرهای سوخت رسان به کشورمان با آغاز دور دوم تعطیلات نوروزی از ساعت هفت صبح پنجشنبه نهم تا ساعت 24 امروز در راستای اعمال محدودیت های ترافیکی از سوی پلیس راه و بخشنامه ترانزیت و پایانه های مرزی به منظور رفاه حال مسافران و گردشگران ممنوع شده بود.
وی اظهار کرد: از فردا تانکرهای سوخت رسان مجاز به تردد در جاده های استان کرمانشاه خواهند بود.
فرماندار قصرشیرین بیان کرد: به طور میانگین روزانه 500 دستگاه تانکر حامل مواد سوختی از اقلیم کردستان عراق از طریق مرز پرویزخان وارد ایران می شوند و پس از تخلیه در بنادر جنوبی کشورمان به عراق باز می گردند.
اکبری افزود: همچنین در دور نخست تعطیلات نوروز امسال نیز از شنبه 26 اسفند 96 تا صبح دوشنبه ششم فروردین 97 ، ورود تانکرهای حامل مواد سوختی از طریق مرزهای کرمانشاه به داخل کشورمان ممنوع شده بود.
وی ادامه داد: تردد مسافر، مبادلات مرزی، تجاری و صادرات کالا از مرزهای خسروی و پرویزخان شهرستان قصرشیرین در تعطیلات نوروز امسال بدون هیچ گونه وقفه ای انجام شد.
روزانه به طور میانگین 800 دستگاه کامیون از مرز پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی کالاهای صادراتی کشورمان به عراق را حمل می کنند.
مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به عراق است که به طور میانگین همه ساله حدود 54 درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی 2 مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق هم مرز است.
3012/7079/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.