سرهنگ رضا دولتشاهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چندین نقطه از جمله مسیرهای اهواز-ملاثانی-مسجدسلیمان-شوشتر، شوش-دزفول(پل حمیدآباد)، شهیون دزفول، مسیر پارک خارستان بهبهان، گمبوعه از نقاط پرتردد استان در 13 فرورودین هستند که نیروهای عملیاتی پلیس در آن مستقر می شوند.
وی افزود: محورهای رامهرمز-بهبهان، امیدیه-دیلم و ایذه-دهدز نیز از جاده های پر ترافیک در روز 13 فروردین هستند ولی محورهای مسجدسلیمان-شوشتر-ملاثانی-اهواز و همچنین پل حمید آباد(دزفول)-اهواز جاده های پرتردد استان بوده که بیشترین ترافیک را در این روز دارند.
رییس پلیس راه خوزستان گفت: در جاده حمید آباد(دزفول)-اهواز نیروهای مستقر در دو سوی پل ترافیک سنگین این جاده را در روز 13 فروردین کنترل می کنند تا جاده به صورت رفت و برگشت برقرار باشد اما جاده اهواز-ملاثانی-مسجدسلیمان -شوشتر یک طرفه خواهد بود.
وی افزود: محور شوشتر به ملاثانی روز 13 فروردین از ساعت 12 تا 24 یک طرفه و تردد وسایل نقلیه از ملاثانی به شوشتر و مسجدسلیمان ممنوع بوده و رانندگان وسایل نقلیه می توانند از محور ملاثانی- سه راهی گاوسوار- شوشتر به عنوان محور جایگزین استفاده کنند.
دولتشاهی با اشاره به محدودیت های ترافیکی جاده های استان عنوان کرد: روز 13 فروردین تردد کامیون ها و تریلرها در کلیه محورها و تردد خودروهای سوخت رسان ترانزیتی نیز تا 14 فرودین در جاده های خوزستان ممنوع اعلام شده است.
وی ادامه داد: این محدودیت های ترافیکی از تاریخ 24 اسفند 96 تا 17 فروردین امسال در جاده های خوزستان اعمال شده و حدود 120 تیم محسوس و نامحسوس در جاده های مختلف استان به ویژه نقاط حادثه خیز فعالیت دارند.
رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به ترافیک پرحجم ولی روان در بیشتر محورهای خوزستان در دور دوم مسافرت های نوروزی (ازچهارم فروردین) بیان کرد: تردد در سراسر استان از جمله در محورهای غرب استان که مسیر تردد کاروان های راهیان نور است، روان بوده و بدون هیچ مشکل و ممنوعیتی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر در هیچ کدام از محورهای خوزستان مشکلی وجود نداشته و تنها در بعد از ظهرها برخی محورهای خروجی خوزستان از جمله محور اهواز به اندیمشک و محور ایذه به دهدز ترافیک پرحجم است.
سرهنگ دولتشاهی یادآور شد: یکی از مشکلات در بحث تصادفات، عجله و شتاب رانندگان است که باعث سرعت و سبقت غیرمجاز و خواب آلودگی و بروز حوادث می شود.
رییس پلیس راه خوزستان افزود: علت 55 درصد تصادفات نوروزی واژگونی خودرو و دلیل 45 درصد آن ها خستگی و خواب آلودگی راننده بوده بنابراین انتظار داریم رانندگان با مدیریت زمان سفر و افزودن یک ساعت به کل این زمان، با آرامش بیشتر و سرعت کمتری حرکت کنند تا حادثه ای رخ ندهد.
رییس پلیس راه خوزستان همچنین گفت: با وجود کاهش میزان تصادفات منجر به فوت در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تاکنون 36 نفر در سفرهای نوروزی جان خود را از دست داده اند که نگران کننده است.
از ابتدای پنجشنبه تا پایان روز جمعه بیش از 70نفر در تصادفات مختلف در سطح استان مجروح و 8 نفر نیز کشته شده اند.
از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون 36 نفر در نقاط مختلف استان بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند.
7148/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.