به گزارش ایرنا، سرهنگ علیرضا حسین زاده سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دراین مدت 152 نفر در حادثه های ترافیکی برون شهری استان جان خود را از دست داده اند.
وی افزود: 55 نفر از این قربانیان، در سانحه های محورهای فرعی و روستایی و مابقی در سانحه های محورهای اصلی جان باخته اند.
وی گفت: بیشترین آمار قربانیان حوادث جاده ای مربوط به محور بجنورد- جنگل گلستان است و حوادث در مسیر بجنورد- شیروان و محور اسفراین- سنخواست نیز نگران کننده است.
به گفته سرهنگ حسین زاده در نیمه نخست امسال وقوع یک هزار و 441 فقره تصادف در جاده های استان گزارش شده است که علت وقوع 34 درصد از این سانحه ها عدم توجه به جلو بوده است.
وی گفت: انحراف به چپ نیز در وقوع 16 درصد، سرعت غیر مجاز در وقوع 17 درصد، عدم رعایت حق تقدم در وقوع 11 درصد و عدم رعایت فاصله طولی نیز در وقوع 6 درصد از تصادفات موثر بوده است.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی در باره نقش سه عامل در وقوع حادثه های ترافیکی گفت: انسان، خودرو و راه سه عامل اصلی در وقوع تصادف ها هستند که کارشناسان سهم عامل انسانی را 70 درصد و هر کدام از عوامل خودرو و راه را 15 درصد بیان می کنند.
وی با اشاره به نامناسب بودن راه های این استان تصریح کرد: به نظر می رسد در این استان به لحاظ نامناسب بودن راه ها و وضعیت بد آن، سهم راه ها در وقوع این سانحه ها بیشتر است.
حسین زاده در باره حادثه های محور بجنورد به جنگل گلستان اظهار کرد: نیمه نخست امسال 313 فقره از یکهزار و 441 فقره حادثه ترافیکی جاده های استان در این محور به ثبت رسیده است که 39 نفر در 31 فقره حادثه منجر به فوت جان خود را از دست داده اند.

* شمار قربانیان حوادث جاده ای در طرح تابستانه 42 درصد افزایش یافت
رئیس پلیس راه خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به حادثه های طرح تابستان امسال اشاره کرد و گفت: شمار قربانیان حوادث جاده ای در محورهای این استان طی تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: در طرح تابستانه امسال 92 نفر در حادثه هاتی ترافیکی جاده ها جان باخته اند.
وی با بیان اینکه واژگونی، صدرنشین حادثه های جاده ای در استان بوده است گفت: امسال 119 فقره حادثه واژگونی در محورهای برون شهری استان گزارش شده است که در این حادثه ها 70 نفر در 58 فقره تصادف منجر به فوت کشته شدند.
وی خاطرنشان کرد: علت عمده واژگونی ها خستگی و خواب آلودگی است و بیشتر تصادف های واژگونی در ساعت اولیه صبح، یکی دو ساعت پس از ظهر و نیمه های شب رخ داده است.
استان خراسان شمالی با بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی با 22 گردنه کوهستانی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع شده است.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.